AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
673

Alpina importerade av BMW Sverige

marcus_enbergh
Hej på er!

Letar efter en fin B3 3.3 alt. B10 3.3 och har några frågor till initierade forumsbesökare.

- Någon som vet vilka Alpina-modeller som importerats av BMW Sverige 1998-2002? Hur många ex. av resp. modell?
- Ngn som vet om BMW Sverige fortfarande tar in Alpina och vad nypriset på en B3 3.3 resp. B10 3.3 är? Min lokala handlare hade ingen aning!!! Jag har faxat in en offertförfrågan till BMW Stockholm, men ännu inte fått ngt svar ... :-(
- Pga få svensksålda bilar lutar det åt import för att få det jag vill ha. Några förslag på företag (utöver Jarls) kompetenta och seriösa nog att ta in en fin Alpina?
- Tyskland har antagligen största utbudet. Något annat land som är värt att söka i?
- Kan man någonstans på nätet få reda på produktionssiffror för B3 resp B10?

thanks / M. Enbergh
Visa användare
686
Alecci
BMW 640d xDrive GC '14
Vet inte hur mycket av följande som stämmer, men skall försöka svara på några av dina frågor:

1. Mig veterligen importerar inte BMW själva Alpinas modeller, annat än direkt på beställning.

2. Se ovan, annars så var det såvitt jag vet länge sedan som BMW själva tog in Alpina. Jag vet att de gjorde det med B6 2.8 och B6 3.5 på E30-karossen.

3. Har inte själv anlitat följande, men har bara hört positiva omdömen. Planerar själv att anlita dem när det blir dags för bilköp: www.bilimporten.net

4. Tyskland har nog största (och billigaste) utbudet. Sverige har faktiskt hyfsat utbud, men ganska höga priser. Kan inte peka på något särskilt land merän Tyskland som är mer värt att söka i än ett annat.

5. Jag tror inte att några produktionssiffror publiceras förrän produktionen av den aktuella modellen är avslutad.

-( ALPINA POWER )-

MVH Alecci
Varför inte ringa till generalagenten och fråga?

Kolla på bytbil.com, finns 2st B3 3,3.

//Martin

En ren bil går snabbare!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.