|
|
|
|---|---|
|
Precis som rubriken, finns det några på marknaden? Kollat på E-klass men det är långt ifrån samma sak. Man får gå upp till S-klass men den bilen är ju enorm. Bör vara i storlek med 1 till 5-serie. Tack! | |
|
Nu blir jag väl utskälld men jag har alltid älskat Volvos stolar. Osäker på om de är "i klass med" BMW eftersom det finns så mycket subjektivt som spelar in, dock. Men för mig är de definitivt lika bra vad avser komfort. Sportstolarna däremot är inte riktigt lika jämförbara. Wilhelm Svenselius |
|
| Börjar med att hoppa på w2k med att hålla med honom :-) Volvos standardstolar till V70, xc90 mfl är fantastiskt sköna - åtminstone för min kropp. Visserligen inte samma enorma kombinationer som det finns på BMWs komfortstol. | |
samke |
Har inte nya modellen av Citroën C5 justerbart övre ryggstöd numera? Som komfortstolarna? Huruvida dessa är sköna eller inte kan jag inte uttala mig om men förmodar att dessa gör mycket då iaf min rygg inte klarar av något annat än BMW's komfortstolar några längre sträckor. |
samke |
Kom även på att vw phaeton har justerbart övre ryggstöd. |
|
Phaeton är ju lika stor som S-klass... MVH Christofer |
|
|
I min gamla A8L (2007) var stolarna helt OK. Det mesta gick att justera elektriskt; lårstöd, svanken, övre rygg, nacken fram/bak/upp, lutningar, mm. Lill-ettan är inte riktigt i samma klass :) |
|
|
samke: Det stämmer, de stolarna har dessutom massagefunktion vilket är fantastiskt trevligt. /Masten |
|
|
De här stolarna är bland de skönaste jag någonsin suttit i i en bil. Grymt sköna och snygga, åldern till trots. Länk |
|
samke |
Förstår däremot inte varför Mercedes inte hakar på trenden med övre ryggstödet. Är väl lätt åtgärdat? Bmw har ju haft det sen 94. Har inte ägt en bmw utan dessa, förutom e34an då. Klarar inte inte av "vanliga" säten längre tack vare komfortstolarna. |
| Sitter du även illa i E-Klassens ortopedstolar? | |
samke |
Har aldrig suttit i nya E-klass men saknar den justerbart övre ryggstöd kan jag tänka mig att jag sitter bättre i en e38 från 94 med komfortstolar;) |
|
Tack för svaren! Jag tycker att E-klassen känns som en parkbänk om man jämför med komfortstolen i BMW. Volvo är OK, men inte så mycket mer än så. Tyvärr har det blivit sämre i deras V/S60/XC60, V70 och S80 är ok dock men ack så tråkiga bilar... Lexus tycker jag att man sitter klockrent i. Däremot kan man inte få fyrhjulsdrift i deras bilar, väldigt märkligt. |
|
|
F.x.: Lexus RX är fyrhjulsdriven... MVH Christofer |
|
|
Mja, den vill väl snarare vara fyrhjulsdriven. Visst kan den ha någon form av drivförmåga på alla hjul men det är knappast ett bra system enligt mig med mer karaktär av FWD. Får väl köpa en F10 helt enkelt, verkar vara det enda vettiga alternativet. |
|
|
Jag gillar inte alls stolarna i nuvarande V70 vid längre turer, men tycker dom är helt ok när man inte ska sitta i dom allt för länge. Ford hade nog tyvärr för mycket att säga till om när V70´n kom till. Jag åkte ganska regelbundet en sträcka på drygt 40 mil ett tag, oftast med en V70 av nuvarande modell och var alltid ganska sliten i kroppen när jag kom fram. Var vid ett tillfälle tvungen att ta en V70 av förra modellen och var till min förvåning betydligt fräschare när resan var slut. Åkte även samma sträcka med en E60 som har komfortstolar och kände knappt av att jag suttit still så länge. BMW´s komfortstolar är svårslagna i mina ögon. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.