|
|
|
|---|---|
|
Hej alla. En lite märklig pryl kanske men när jag söker på delar till min 330i på regnumret samt kollar den i alla register står det 330i med 120kw effekt (163hk). Någon annan som råkat ut för nåt liknande? Har det någon egentlig betydelse? | |
|
Aldrig hört! Kanske det är tvärtom?? Du har kanske har 320 med 330 emblem bak ;) |
|
| Import? | |
|
Köpt av en handlare i Malmö men från början import från Spanien tror jag. Chassinumret visar att det är en 330i men effekten på vägverkets register visar 120kw. Likaså om man till exempel söker på AD-bildelar etc. Mig veterligen finns det inte ens en E46 med 120kw? Mycket märkligt. Postar gärna regnummer och chassinummer här om Ni anser att det är säkert. |
|
| Om det inte var så att 330i såldes med effektbegränsning i Spanien, vilket jag inte hört om tidigare, så är nog det troligaste att den registrerades med fel effekt vid import. Finns flertalet fall då någon siffra blivit fel i samband med svensk registrering. | |
Verdi |
Du känner väl om du har 163hk eller 231hk när du trycker på gasen? ;-) |
| Det är nog bara fel. Förmodligen när de reggade in bilen. Jag hade en F20 116d som det stod 2699 cc som motorvolym på i mitt regbevis. | |
| Kolla bmwvin! | |
|
Ja det är säkert en felregistrering. Eftersom effekten inte stämmer på nån annan modell och chassinummer är 330. Och visst har jag mer än 163 hästar känns det som. Kolla SKD211. |
|
| Jo.. Nog är de en 330i alltid | |
|
Den var hyrbil en gång i tiden i Spanien..=) (Om det nu stämmer) Fordon förregistrerat i Malaga, Spanien. Ej längre rapporterad som leasingbil. Fordonet är anmält som kommersiellt fordon. Fordon som används för uthyrning. Rapporterad som icke-privatfordon. Located in Marbella, Málaga, Andalucía, Spanien Inga lån rapporterade |
|
| En sleeper! | |
|
Då måste det alltså bara blivit fel i registret. I övrigt har det väl föga betydelse för något. Stort tack alla. |
|
|
Vet inte om skatt beräknas på effekten, vikten eller utsläppen eller någon kombination av ovanstående - vid för liten uppgiven effekt och att föraren vet om det kanske kan leda till skattesmitning om man hårddrar det strikt juridiskt. Länk Varför inte försöka rätta till det? /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
För att kunna rätta till det, måste Humongos ha alla papper från importören. Det är vad jag fick veta då jag ringde upp VV för en massa år sedan. Hade nämligen en Italienimport E36 316i coupé. I registret stod effekten om 102 kW, det händer tydligen rätt ofta att kW och Hk blir förväxlade vid privatimport. Om jag ej kunde ta kontakt med den ursprungliga importören skulle jag lägga ner det. Humongos - njut av en ev lägre skatt och försäkring, och spela okunnig om någon frågar :) RBiH for life! |
|
| Vad betalar du i försäkring då? Skiljer premien sig från en 330? | |
|
Jag betalar en ok premie. Om det skiljer sig från en "normal" 330 vet jag faktiskt inte. Det kan nog inte vara så mycket. Och ska jag ta reda på vad skillnaden är måste jag ju berätta för mitt försäkringsbolag att min är "speciell". :-) En kul grej i alla fall. |
|
|
Försäkringsbolag kan bli gringia om man lämnar felaktiga uppgifter - säger man att man försäkrar en Fiat Punto men kör en Ferrari Testarossa kan man nog inte räkna med full ersättning om något händer - nu är ju inte detta fel lika flagrant men principen är densamma - verkligheten och pappret stämmer inte och det har kanske ingen som helst betydelse vid själva olyckan. Dock är det örsäkringsbolags uppgift att tjäna pengar åt ägarna och kan de slippa en utbetalning så försöker de nog - jag hade inte chansat. /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.