|
|
|
|---|---|
|
Hej alla kunniga! Jag har läst mina ögon blodiga om allt det här med att koppla in en baslåda i en bmw e60 -04. Alla verkar säga olika hela tiden och jag blir tokig! Behöver man verkligen en omvandlare, eller kan man ta lågnivå från basarna under sätena? Jag verkar inte ha någon förstärkare i bagaget som vissa verkar ha. Har ett gammalt slutsteg och baslåda liggandes, så blev sugen att koppla in det.. Är väldigt tacksam för svar! Har som sagt läst en heeeel del men är fortfarande osäker. Därav vänder jag mig till er :) Mvh Niicce | |
|
Jag kan inte mycket om E60 men jag har byggt ljud i andra bilar. Om det verkligen är lågnivå till basarna under stolarna så kan du säkert ta signal därifrån. Men hur vet du att så är fallet? Den vanliga setupen är att det sitter en flerkanalig förstärkare någonstans som matar högnivå direkt till respektive högtalare i bilen. Är det så, så måste du ha en omvandlare eller ersätta förstärkaren (förmodligen inte praktiskt). Min erfarenhet är att om du bara vill ha bättre bas så gör även en "billig" hög/lågnivåomvandlare jobbet tillfredsställande. I min senaste bil så patchade jag in den på signalerna till baksätets högtalare helt enkelt, men den bilen hade inga subar alls från början. Wilhelm Svenselius |
|
| Vänster bak i bagaget har du grejerna. Jag har en hög/låg inskarvad där men inte någon baslåda. Har vart en förut. Jag e helt ointresserad av billjud men om inte annat kanske ja kan ordna några foton bara, | |
| Såg även att du bor i krokarna och är kluven på lite kodning, ville bara nämna att jag har rätt bra koll på dem grejerna så ifall de är nåt särskilt du vill åt så hör av dig :) | |
|
Jag vet inte med säkerhet att det är lågnivå under stolarna, men det är något jag läst nånstans bara. kanske måste köpa en sån där omvandlare för att förenkla saker och ting. Tack för svar! f-tar: jag har ingenting i vänster bak i bagaget, vad jag kan se med mina ögon. Bara kablar till bakljuset osv. Men har du några bilder får du jätte gärna skicka dom så jag får se! Vore kanon. jaså är du duktig på kodning? Isånafall hör jag nog av mig senare. Har köpt kabel osv men kan absolut ingenting om det, hehe ;) Tack för det! |
|
|
Den bör sitta beroende på utr till vänster uppemot hjulhuset. Ska försöka fixa lite bilder. Ja absolut, bara att du här av dig så om de är nåt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.