|
|
|
|---|---|
|
Visst, jag är medveten om att min bil kostar mer att underhålla än t.ex. en Opel Astra, men 11500:- på BMW för att få två trasiga framdämpare bytta! Räknade med 7-8k och hade inte reagerat nämnvärt på det isf. Kan tänka mig att det tar 1-1,5h per sida att byta och det borde ju göra att man betalar runt 4000:-/st för dämparna! Att dämparna är slut efter 90k är däremot inte något jag surar för med tanke på min snitthastighet och dom dåliga vägarna jag lägger milen på. Någon med erfarenhet kring detta? 535d 2010 E61 M. "S704A Sportfahrwerk" M Sports suspension. | |
|
BMW skulle ha 23000 kr för att byta alla fyra på min e39 540 så jag köpte Sachs dämpare (samma som original) på ebay för ca 6000 och monterade själv. Till din e61 med M-chassi heter de fram SACHS 310 466 för vänster och 310 467 för höger. Jag kollade snabbt på ebay och de finns för ca 180 euro styck. Kanske vettigt att byta topplagringarna och dammskydden också. Topplagring SACHS 802 186 Dammskyddskit SACHS 900 084 Min bil: Länk |
|
|
På mitt jobb tar vi 3390:-/sida Inkl jobb. Totalt 6789:- för båda sidor med M-tech dämpare samt jobb inkl moms! |
|
|
Ja låter som BMW vill dra in lite pengar. Här kan du eventuellt beställa nya från Tyskland beroende på vad de vill ha i frakt. Kostar i runda slängar 4000:-. Länk Gör du jobbet själv tjänar du en slant. Kommer till lite gran som hjulinställning och om du behöver inköpa tex fjäderspännare o dyl. Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.