|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag har ett stort problem med min bil. Vet ej vad jag ska göra. Jag behöver hjälp av någon som har en lösning. Jag har en 525 i-06. Problemet jag har är att ex imorse när jag var på väg till jobbet jag kör i 50km motorn börjar hacka jag trycker på kopplingen motorn dör helt. Jag startar bilen igen kör igen den börjar hacka igen trycker på kopplingen motorn dör igen. Jag lämnar barnet på dagis går ut startar bilen. Bilen funkar utan problem. I eftermiddags kör jag till en verkstad för att läsa av felkoder bilen har samma problem som imorse. Efter besöket på verkstaden på väg hem. Bilen funkar utan problem. Jag har fått 5 olika felkoder. Bilen har gjort så i ca 1vecka. Jag litar inte på felkoder för att den har fått med allt möjligt som kan vara fel. Finns det någon som har haft samma problem el någon som vet felet. Felkoder = billigare att byta bil | |
|
...och vilka felkoder fick de fram? Får jag gissa på kamaxelgivare!? Att felsöka en modern bil utan att använda felkodsavläsning är nog nästan dömt att misslyckas i längden - däremot måste den som gör avläsningen förstå hur bilens system fungerar och dra egna slutsatser då en felkälla kan trigga igång en hel kedja av felkoder och det är där yrkeskunnandet kommer in hos en duktig mekaniker. Alla läskunniga kan ju annars läsa vad datorn skriver ut... ;o) Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Nu har jag inte listan framför mig... Du har rätt en är kamaxelgivare 2.termostat 3. vaco el nånting med vac.... 4. tror det var vevaxelgivar 5. tror det var kedjan Vill även påpeka att det var en kod med batteri och att motorlampan är tänd. Mekaniker vet vad felet kan vara men jag själv får inte det i mitt huvud om bilen har problem varför blir den bra efter 20min |
|
| För info. Idag har jag lämnat in bilen till en annan verkstad (BMW) för att höra deras slutsats på felet. När man läser här på forumet så ser det ut som att många BMW bilar får problem vid 10.000-12.000 mil | |
|
Jag skulle ha bytt Vevaxelgivaren,nolla felkoderna och köra igen.. Att du får fler felkoder kan bero på följdfel för trasig vevaxelgivare.. Börja där och sen får du se, Om du anser att de är för dyrt så får du köpa dig en Volvo 240.. :P |
|
| Felet på bilen är magnetventiler och uppdatering av bilen. För min del så har det ingenting med pengar att göra utan jag vill betala för reparation o då ska motorn fungera. | |
|
Tänkte mer på din kommentar, Felkoder = billigare att byta bil Men visst är de så att lämnar man in för att felsöka och få lagat så ska de funka efter det.. Kan däremot inte förstå ditt problem? Om du vet felet och har pengar för att laga,är de inte bara att göra de då?? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.