|
|
|
|---|---|
|
Hej Det är strax dags för service på min 525d Lci. Läste av nyckeln på bilia group och det var tydligen dags för bromsvätska, olja +filter ,bränslefilter samt kupé och luftfilter. Bromsvätskan och oljan har jag hittat i servicemenyn i idriven samt i obc:n. Frågan lyder då behövs luft och kupefilterbyte "nollas" någonstans eller gäller det bara att de byts varannat oljebyte? Har sett bilder och filmer på pre Lci-bilar som verkar ha fler punkter i servicemenyn | |
|
Kupefilter byts vid varje oljeservice och det finns ingen punkt. Det var det förr vid en gammal mjukvara. Luftfilter (motorns) byts vi vart tredje oljebyte (inkl bränslefilter). dvs. om man kör mycket vid: 9000, 18000, 27000 mil. |
|
|
Ok Så dessa filterbyten behöver inte "kvitteras" någonstans? |
|
| Nix. Endast i serviceboken ;) | |
|
Ska du ha bilen länge (som jag räknar med i mitt fall) Kan du byta oljan lite oftare. Bytte allt när jag köpte min, sedan oljan vid var 1500 mil alla filter vart annat år inkl bromsvätskan, remmar var tredje år. Billigt i det stora hela när man gör det själv. Köpte nyss ett tråg med inbyggt filter till automatlådan som eg inte behöver bytas,(BMW Växjö rekommenderar att göra detta var 20 000 mil) nolla service i indriven gör du med trippmätarknappen. Mvh Jonas B |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.