AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
3.927

Värde på original 18" y-rondell split fälgar?

Har ett set 18" y-rondell splitfälgar som valdes till min 540ia när den köptes ny. Funderar på att byta till 19" och tänkte på om det är till någon fördel att sälja bilen senare med original hjulen som bilen såldes med, dvs ökat värde eller värdesätter inte köpare sånt nämnvärt?

Då nästa fråga, vad kan hjulen vara värda? Inga kantstötningar konstigt nog på 15år. Har oxiderat lite men går nog att putsa upp dom. 7mm på bakdäcken, 5mm fram.
235x35x18
265x30x18

Visa användare
5.111
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Är det inte Style 42 du menar? Y-rondell är väl inte split?
Du ser vilka jag menar i länken nedan.
Hursomhelst jag köpte mina i bra skick med ok däck för 3500 kr.
Beroende skick och däck tror jag dagens marknadspris är ca 3-5000 kr.

Jag kan ha en bekant som är intresserad så PM:a gärna när det är dags att sälja dem!

Min bil:

Länk

Jo style 42 är det jag menar. Y-rondell är väl kopia på dom eller?

Tror du det är till någon fördel att sälja dom med bilen eftersom det är "original" hjulen till bilen eller är det för långsökt att en eventuell köpare värdesätter sådant?

Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Bara för att besserwissra mig lite: Rondell är en fälgtillverkare, och modellen du tänker på kallas för Y. Style 42 är en 2-delad BBS-fälg.
Style 42 tycker jag är en väldigt snygg fälg på E39, men prisindikationen som Ola ger tycker jag också verkar rimlig.
Visa användare
5.111
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Heisenberg, generellt sett så tjänar man väl sällan på att skicka med fälgar, många verkar sälja dem löst om de har dubbla uppsättningar. Att man på en sådan gammal bil skulle värdesätta originalfälgar är tveksamt om det sitter andra ok fälgar på.

Min bil:

Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.