|
|
|
|---|---|
|
På min 735:a så har termogivaren som sitter på kylaren gett upp så fläkten startar ej. Har beställt en ny så det problemet är snart löst. Men när jag startar AC:n då jag står stilla eller kör sakta så kommer det ett högt ljud från motorrummet. Låter nästan som en rem som slirar. Håller jag bara lite hastighet så är allt tyst och fint och jag har bra kyla. Hoppas och tror att det finns ett logiskt samband mellan den icke snurrande kylfläkten och detta missljud. Kan nån komma med synpunkter och tips? | |
|
Har vid ett fåtal tillfällen fått detta ljud från ac:n. "Tjuter" högt, eller hur. Alltså inget remljud utan någonting annat. Efter en påfyllning av anläggningen kunde jag konstatera att det inte gjorde någon skillnad. |
|
|
Skulle i första hand tippa på rem&remspännare, det gjorde läten på min bil innan byte. 500kr för ett par remspännare och 100kr för en rem gjorde att det blev tyst och fint:) I Värsta fall lagringarna i acpumpen som kan vara slitna. Mvh Asken |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Undvika att köra AC på heltid och vid stillastående utan kylfläkt.Det blir ett för högt tryck i systemet när fläkten inte går igång vilket är orsaken till många haverier av AC, antingen trycks gasen ut genom säkerhetsventilen i bästa fall i sämsta fall går den svagaste länken sönder, kan var kondensorn med ngr år på nacken tex.Kostar som de vet en slant. Det kan ju vara orsaken till att kompressorn får jobba hårt mot högt tryck som gör att den låter på tomgång. MVH Hasso |
| Det fanns ett logiskt samband mellan missljudet och den trasiga termogivaren (heter den det månntro?). Nu när jag har bytt denna är allt frid och fröjd, den håller sig tyst och fin oavsett när jag startar AC:n. Kul att det finns enkla lösningar på problem ibland... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.