|
|
|
|---|---|
|
Tjeeena! Äger tyvärr inte BMW längre utan får köra Volvo pga ekonomiska skäl. Hur som helst har jag lite problem med ABS-lampan och måste läsa ut felkoder. Äger tyvärr ingen scanner själv, men jag frågade på Volvos svenska forum jagrullar.se, men tycker inte att de är lika hjälpsamma där som på Autopower. Så jag tänkte att jag tar och frågar här även om jag inte har en BMW längre. Finns det någon med en OBD2-scanner i Göteborg som har lust att hjälpa till? Bör nog inte ta mer än 5 minuter? MVH | |
|
Tjena alla! Förväntar mig inte att någon ska ställa upp helt frivilligt, får tacka ändå :) Men undrar nu om var man ska vända sig för att få en felsökning billigt? Bilia och de stora företagen kallar det "diagnos" och kostar typ 500 spänn. Jag ska ju bara koppla in den i datorn och få ut felkoden för ABS. Tar max 2 minuter. |
|
|
Nu bor jag tyvärr på andra sidan Sverige så jag kan inte hjälpa dig men det underlättar säkert om du talar om vad du har för Volvo, årsmodell mm. 850 tom95 blinkar du själv i motorrum tidig v70 , sen 850 och tidig s/v40 så är väl programet vol-fcr v70n så blir det enklare, ppc, vida mfl |
|
|
Tjena, tack för erbjudandet ändå. Nästan pinsamt att jag glömde modellen. Är en 850 Glt -97 med obd2 vid växelspaken. |
|
|
Volvos bilar 1996-1998 har inte standardkod för urläsningen trots att man använt ett ODBII uttag. Bästa måste ju vara att åka in till någon mindre verkstad och bjussa på en påse bullar om dom läser kod eller så mäter du upp ABS sensorerna själv. Börja med att kolla kuggkransar vid framhjulen och sedan Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.