|
|
|
|---|---|
|
Hej! Hade efter en lång tids funderande bestämt mig för att montera aux ingån i min 530 touring -03 med business cd hifi. Fann en beskrivning i en gammal tråd här på autopower om hur man enkelt kunde tillverka ett likadant kablage som BMW säljer för en bråkdel av pengarna. Sagt och gjort, i fredags inhandlade jag de nödvändiga komponenterna och lödde ihop allt, men när det sedan var dags att funktionstesta så fungerar inte stereon alls... Har efter detta kontrollerat monteringen av kabeln säkert 5 ggr och allt stämmer till punkt och pricka enligt det schema som jag också fann i ovannämda tråd. Alla säkringar är hela och både + matning och jord är 100% ok. Felkodsavläsning med Mekonomens utrustning gav inte heller något konkret. Både cd-läsaren och mid displayen lyser och miden visar även klocka/datum korrekt. När jag kopplade in cd läsaren första gången efter monteringen så kunde man höra hur motorn till utmatningen av skivan gick -detta har dock upphört nu. Har provat att koppla bort batteriet och kortslutit polerna, efter detta så lät jag batteriet vara av i ca 3 timmar. Så, är det nån som har några fler tips på eventuella felkällor eller allternativt har en cd enhet att sälja för en billig slant? Tack på förhand! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.