|
|
|
|---|---|
|
Hej, Har ni erfarenhet av GPS i bilen, inte den vanliga varianten utan den man spårar bilen med? Jag hittade på eBay : Länk Jag vet dock inte om länken fungerar eftersom jag skriver på en platta, systemet heter iaf TK103 A Mini Spy GSM SMS Vehicle Car GPS Tracker Tracking Device Någon som känner till det, bra/dåligt? | |
|
Lyfter, någon som har använt något liknande denna: Länk ? Måste GPS-trackern ha en 3G uppkoppling eller är den helt fristående? |
|
|
Har inte använt den produkten men jag kan en del om telekommunikation - GPS är strikt envägs så den måste ha någon form av uppkoppling mot GSM-nät för att kunna kommunicera. Den har ju en hållare för SIM-kort så gissningsvis pluggar man in det där. Troligtvis klarar den sig utan 3G dock. Skulle för övrigt vara väldigt tveksam mot no-name elektronik till loppispris. Skärmdumparna på programvaran väcker inte precis förtroende ("Internet Explorer 7.0"...) Inget jag skulle våga koppla in i min bil. Wilhelm Svenselius |
|
|
På en bil i 20 000 kr klassen, där halvförsäkring kostar skjortan mot bilens värde (typ en E38) så passar en sån här bra känns det som. Lite klent backup batteri bara! Men man skulle kunna gå upp lite i prisklass till något med bättre kvalitet. |
|
|
finns massor av dom på dx.com och nu även blocket för 250-500:- beroende på funktion. De drar mindre ström än tex. en "extra" telefon gömd i bilen.. (finns massor av android gps tracker mjukvaror). i de "billigaste" får du ett SMS/mail med en google maps länk med positionen efter du SMSat enheten .. extremt enkel teknik som många välkända företag tar hutlösa priser för... Länk |
|
| en "low end" android telefon med hyfsad standby kostar inte många hundringar på blocket heller... och som sagt mjukvaran finns gratis på play store. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.