AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
2.587

Köp utav X3. ( Info + diverse nyttigheter att veta skadar ej )

Halloj! Har spanat in en X3 på Bilhallen i Örebro. Det blir min första BMW, så varför inte skriva här helt enkelt. Förmodar att denna bil jag länkar är importerad. Vet ni något om firman? Vad tror ni om bilen? Priset?

Länk
Skulle kolla upp den väldigt noga, nyimport från Italien som sälja av liten firma i Örebro. Säger inte att det är något skumt med den, men historiken måste kollas upp grundligt.

Hittade en tidigare tråd om firman i fråga
Länk

---
BMW - Lite dyrare, mycket bättre
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Den bilen verkar vara helt ny i Sverige och har aldrig varit i trafik på svenska vägar ens, den kommer ursprungligen från Italien och saknar stolsvärme vilket är en finess jag personligen uppskattar. Här är utrustningslistan i övrigt:
Länk

Mätarställningen kan mycket väl vara korrekt men man skall aldrig ta något för givet, Bilhallen i Örebro verkar däremot inte vara något att hurra för men jag har ingen egen erfarenhet utan går efter vad jag har läst. Gör en sökning på både firman och på BMW X3 E83 i allmänhet här på Autopower genom sökfunktionen, då hittar du mer information än vad jag klarar av att skriva ner!

Angående priset tycker jag det är något högt men ok på pappret, förutsatt att allt stämmer överens med bilen och dess skick. I praktiken tror jag den bilen blir mycket svår att sälja till det priset med tanke på att den precis importerats till Sverige och saknar några kryss i utrustningslistan folk förväntar sig. Bristen på stolsvärme är en självklar nackdel men många förväntar sig även läderklädsel, vilket jag personligen inte har som ett krav men vi som är okej med tyg i en klädsel är inte många.

Dessutom saknar bilen S842A "Cold-climate version" i utrustningslistan, BMW´s benämning för en bil som är dimensionerad för vårt kallare klimat här uppe. Hur viktigt det är på en 3.0d kan jag däremot inte svara för men jag tror inte det paketet är något de monterar för skojs skull. Den här bilen går knappast åt pipan vid första bästa köldknäpp bara för att den saknar S842A men det är helt klart en nackdel.

Lycka till med dina planer!

//Bjersér
Tusen tack för svaren! Har beslutat mig för att avvakta. Isåfall köper jag hellre en svensksåld BMW.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.