AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.088

bytts sportluftfilter vid service?

Jag utgår i från att vid en service så bytts saker som tändstift, filrar och dylikt. Vad gäller för sportfilter som är efterinstallerade?

Apo
det undrar jag med, men misstänker iofs att det skall bara rengöras? eller har jag fel?
Ett K&N luftfilter håller bilens hela livslängd.
Du kan köra 15000 mil utan service på filtret.
Originalet. Ej att förväxla med billiga kopior
Läs mer på Länk

www.malte-racing.com
st
88
stene
530i 88a (e34)
man gör ingenting åt ett sportluftfilter. det har du som ägare monterat dit=ej original=får du rensa o byta bäst du vill. dessutom så gäller inte motorgaranti/försäkring osv. du får inte ändra en enda skruv om bilen är E märkt (dem flesta efter 98)
Stene,
Filtret var monterat på BMW auktoriserad verkstad. Hur påverkar det det du säger?

tqs
Om det är en flexibel verkstad så kan du väl fråga om dom kan tvätta och olja in ditt sportluftfilter vid servicen. Om du inte säger någonting lär dom bara strunta i att byta, och förhoppningsvis slipper du betala för ett nytt luftfilter som du ändå inte får.
tqs: bra tips. tack

st
88
stene
530i 88a (e34)
z3: då får du påpeka detta så får dem göra rent filtret. vet däremot att man inte får byta nånting på bilen mot annat än original. många toktrimmade sina evo6or när dem kom ut sen så rasade vxlåda dylikt. då gick försäljaren in på evoklubbens hemsida slog upp bilen i skrytlistan ahaa trimmad hejdå garanti fick var o en stå för skiten själv

fast nu har jag kommit lite ifrån ämnet :-)
BMW5254WD
En polare lämnade in sin 535a på service på BMW i Falun en gång och sa speciellt till om att dom inte får byta luft filter eftersom han hade satt i ett KN sportfilter i den, vad tror ni dom gjorde? Dan efter när han skulle hämta bilen så kollade han filtret och det var utbytt mott ett vanligt. Klantarna på verkstan fick gå ut och leta på filtret i soplådan och fixa till det åt han!

Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Visst blir man glad när verksta´n lyssnar på kunden ;-)

/Kristian
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
Sist min var inne på Service så rengjorde dom K&N filtret

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.