AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.751

530d e61 trasig luftfjädring

Ax
12
AxL_
740ial E38
530D E61
Nu har även min luftfjädring lagt sig i botten..
Har 2 felkoder
5F97 -kompressorrelä -signal för hög -intermittent
5F9A -regleringstidsfel, höjning -signal för hög -permanent

Har mätt i kontakten till kompressorn och där har jag 14v och ändå går den inte, däremot om jag tar ett batteri och matar ström direkt i kompressorn så går den.
Tror jag har hittat relät till kompressorn i hanskfacket? Ett ljusgrön med nummer 61.38-8 373 700

I datorn får jag också all data från höjdgivarna så dom funkar då, den ligger ungefär 69mm under normal höjd
Ax
12
AxL_
740ial E38
530D E61
Nån som vet om de är rätt relä som jag hittade bakom handskfacket?
Wh
458
Wheelie82
530d f11 -16
i3 94Ah BEV - 17
Nåt i mitt minne säger att kompressorn har ett relä någonstans där bak i bilen. I reservhjulsbaljan eller liknande. Kan man följa kablarna från kompressorn?
Ax
12
AxL_
740ial E38
530D E61
Har läst nått om att x5an har relät där iaf, men har letat på min bil och hittar inget. Borde ju vara nån som vet iaf, ska tydligen bytas när man byter kompressor så borde ju vara en hel drös som har bytt relät också:b
Ro
972
Robert J
520dA touring Innovation ed -19
X5 40d F15 Innovation ed -17
På min var det ett vitt relä. Sitter under frigoliten under reservhjulet (om du har ett sådant), annars under insatsen som sitter under golvet under luckan där bak. Längst ner i baljan iaf hittar du ett gäng med reläer och annan elektronik.
Ax
12
AxL_
740ial E38
530D E61
Hittade felet, översvämning i reservhjulslådan och mega kortis i både kablar och styrboxar.... Tur däremot att de går på brandförsäkringen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.