AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.813

var kommer allt vatten ifrån e61?

Jo
26
Joem
525iA Touring -05
Hej,

Står i detta nu och byter batteri på min e61 och ser till min förvåning att det är dyngsurt under batteriet. Har ej panoramatak så det är uteslutet att det beror på det.. det är heller ingen batterisyra (tack och lov). Var fan kommer allt vatten ifrån? Destilat? Nån som varit med om samma sak och vad gör man i avhjälpande syfte?
He
437
Henrik 77
530d Touring M-paket 2009
En vild gissning som du enkelt kan kolla är om dräneringen bakom tankluckan fungerar. Alltså den under tanklocket. Det är en ren gissning men eftersom du inte har taklucka har jag svårt att komma på något annat. Usch känns som jag kanske ska kolla min också:)
Jo
26
Joem
525iA Touring -05
Bra idé, får bli nr1 på morgondagens to do list.. är ju ingen höjdare med vatten vid bilens elektronikcentrum.
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Min batterilåda på e60 var halvfull med vatten för ett tag sen, misstänker att packningen till baklampan inte håller tätt. Kollar nu med jämna mellanrum, men har ej funnit något mer vatten.

BMW CS #5206
Jo
26
Joem
525iA Touring -05
Har troligtvis hittat felet och det är bakom höger baklykta. Om man tar bort kåpan i bagaget och tittar in på lampsockeln så är det oerhört lite som stänger ute fukt och kyla. Troligtvis har kondens runnit längs sidan och ner i batterilådan för det är fuktigt hela vägen. Nu återstår bara att modifiera och hitta en bra lösning. Tack för tipsen!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.