|
|
|
|---|---|
|
hej ! Funderar på att byta ut stötdämparna på min Alpina b10 v8 -97. Någon som har koll på priser på orginal alpina eller förslag på ersättningdämpare. Har kollat på Bilstein b8 men är rädd att de blir för hårda. mvh christer | |
|
Nu har jag själv inte koll direkt men är du medlem i Alpina Club Schweden så rekommenderar jag att du kollar originaldämpare därigenom, blir nog billigast skulle jag tro. Sjöberg |
|
| Är det en touring eller en sedan? | |
|
Hej ! Det är en sedan. Med vänlig hälsning, christer |
|
| Jag har fyra nya Bilstein B8 till en 540 Touring som jag skulle kunna sälja till ett vettigt pris. Fram är det ju samma, men jag vet inte om de passar bak. | |
| Lasse-SL500 det är inte samma bakdämpare till sedan. Vad ska du ha för dina fyra Bilstein B8? | |
|
de kostar kring 11 000 i Sverige, jag gav 6700 kr från Tyskland. Gula Bilstein B8. Jag tänkte 5000 för alla fyra i kartong, är det rimligt? De har suttit provmonterade några dagar på min 540 men jag bytte för att jag tyckte de var för hårda på vardagsbilen - jag pendlar och åker mycket i stan med den och tyckte det blev för bumpigt för vardagsbruk. Lär dock vara helt perfekta för den som vill rejsa och inte bryr sig om det blir lite stötigt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.