|
|
|
|---|---|
|
Hallå, Jag undrar om nån har koll på om det brukar sitta inbyggt slutsteg i en M5 -90? Om det gör det så skulle jag gärna vilja veta vart det sitter nånstans? Går steget att använda till t ex cd-spelare el måste det bytas ut mot ett vanligt? | |
|
Ett sådant slutsteg sitter i din bil om den är utrustad meed sk "soundsystem", ett hifi-paket från BMW med bra ljud i, om du har systemet så sitter det diskanter i dörrarna vid ytterspeglarna, då hittas steget till vänster i bagagageutrymmet under klädseln långt in, ev. kan det sitta under hatthyllan också, det beror på utförande. Har du inga inga diskanter finns inget slutsteg som original. Jag har kopplat cd till originalsteget och det fungerar helt perfekt. //Sniffer M5-89 |
|
| Är det en vanlig lågnivå ingång på steget då? | |
| Om de är ett slutsteg måste de vara lågnivå fram till stereon,finns inget annat sätt att överföra ljudet från slutsteget.... | |
|
Jag hadde likadant i min, slängde ut skiten. Den funkar på så vis att det kommer normal hötalar signal till slutsteget vilket sedan förstärks ytterligare. Alltså till slutsteget kommer lika mycket kraft som högtalarna normalt får. Efter slutsteget något mera... Söker DeTomaso pantera Support Your Local Big Red Machine! |
|
|
Hittade ett Alpine í min M5:a, bakom panelen till vänster om ratten.. Var bara nå skräp. Men perfekt ställe att sätta ett nytt litet steg på. /Jimmy www.aspwebb.com |
|
///M5T |
Apropå det ja, är det nån som har ett sånt gammalt original-steg till "stora" ljudpaketet liggande...? Tänkte eventuellt bygga om ett sånt till delningsfilter och koppla på ett annat steg. På så sätt kan man ju behålla original-kontakterna i bilen... |
|
Japp jag har ett:) Vill du ha det? Söker DeTomaso pantera Support Your Local Big Red Machine! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.