|
|
|
|---|---|
|
Hej Blir inte klok på min kupéfläkt i min e34 530i 94. Plocka bort allt utifrån för jag skulle Byta själv Fläkten Tänkte jag. Eftersom jag trodde det var den det var fel på eftersom den bara la av en dag. Men den funka hur bra som helst när jag satt ström på den. Så alltså kommer de ingen ström fram till fläkten. Sen börja jag plocka isär inne i bilen. Där man Reglerar värmen och kolla om det fanns ström där och det fanns det tydligen. Så alltså kommer det ingen ström ut till sälva fläkten. Så vad kan då vara felet? Vart är vanligt att dom brukar gå söndet? Väldigt glad om jag får svar :-) Tack på förhand :-) | |
|
Fläktmotståndet? Sitter troligen på din bil bakom liten panel vid gaspedalen. Blå plast, vanligt att det samlas löv och allsköns bråte där. Har du inte bytt kupéfilter så gör det samtidigt och dammsug bort allt som som samlas där. |
|
|
Jag tänkte jag skulle byta filter nu när jag ska byta alla andra filter. Vad ska jag göra med fläktmotstondet? Vad kan det vara om det inte är det? Tack på förhand |
|
|
Kan tippsa om att köra en diagnos (bara de bästa klarar av att se sånt) på IHK (heating and air konditioning) modulen. Den kommer att visa var problemet ligger och även om det är kabelbrott eller säkringar osv. Karl F. |
|
|
Okej Berätta Järna mer?:-) |
|
|
Bilen har olika elektroniska modul (bland annat till motor(DME) och så vidare). En annan är just IHK modulen som kontrollerar funktionen i klimatanläggningen. Kopplar bilen i ett diagnosverktyg kan man välja att köra diagnos på IHK modulen och på så sätt se exakt vilken komponent som strular och ibland om det är just kablarna, styrningen eller själva komponenten som kärvar. Kolla närmast Bosch service eller diagnoscenter så kan de säkert hjälpa dig. BMW kan också hjälpa dig. Ring bara och kolla priser för de kan lova mycket lägre pris än vad de brukar ta (ofta runt 800:-). Fick själv diagnos på mitt lokala Bosch service för 300 riksdaler vilket jag tycker det är klart värt. Var bor du i landet? |
|
|
Ja det låter ju som att det skulle vara värt att göra:-) Jag vet inte vart närmaste Bosch verkstad finns. Jag bor typ mellan Västervik och Linköping. |
|
|
Kan hitta närmaste verkstad på Länk Annars om du söker på till exempel på diagnos på eniro eller hitta så borde du kunna hitta lite folk som kan hjälpa. |
|
| Ta loss fläktmotståndet, det brukar varv lödningar där som blir dåliga, jag lödde om mitt och det funkade sedan utmärkt så länge jag ägde bilen. | |
|
Hur och vart ska man löda då? De går inte köpa nytt motstånd? |
|
| Klart det går att köpa ett nytt om det är det som är felet. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.