AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.223

Köra sänkt på vintern problem?

Tjohej

Sitter och funderar på om jag skall ställa av bilen till vintern eller inte. Grejen är att den är max sänkt (60/60) och jag funderar på om detta kommer att ge mig problem i vinter. Inte så kul att spräcka fronten mot ett is-block eller något.Jag har iof orginal fjädrarna så jag kan höja den om jag vill. Min fråga är alltså om någon som har erfarenhet av att köra sänkt på vintern och om detta medför några extra krux.....
Ma
1.746
Magnus M
i4 M50 2023
M1000XR 2024
Om man säger så här... ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid.
Det GÅR att köra sänkt på vintern men det är naturligtvis mer besvärligt än med en normalhög bil.
Själv så kommer jag att köra sänkt på iX:en, dock bara 40mm istället för som nu 90mm.

------------------------------
Magnus M, BMWcs NORD 4047
------------------------------
325iX -87
Opel Sintra 2,2 DTI -98
w1.923.telia.com/~u92305739/
Nuvarande åk:Länk
Gamla bettan: Länk
Mi
542
Micke R
328i -98
Jag har sänkt 40/20 - inga problem! Men så är E46:an sjukt hög original....

Mvh / Micke R
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Tycker också E46:an är väääldigt hög original, åtminstone om man tittar till luften i hjulhuset. Däremot har jag efter min sänkning (40/20) noterat att underredet känns jävligt nära backen ändå. Kan ju vara så att det är just hjulhusen som är "upplyfta" och inte chassit varför lite problem kan komma med rassel och knak under bilen...

Magnus M,
ix:en måste också vara riktigt hög med tanke på att du sänkt nästan en decimeter!! :)

"Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris"
Länk
318 iS M3
Ställ av och köp en gammal E30.
Då slipper du rost oxå.

Jag ställer av min 325:a över vintern, kan ibland tycka att vägarna är gropiga och ojämna på sommarn och det är ju ändå inget mot vad dom är på vintern med en snöröjning som funkar lite si och så. Om du ändå ska köra råder jag dig att sätta på originalfjädrarna.
Länk

www.malte-racing.com
318 iS M3
Maltek:

Skulle inte din bli mycket snyggare om du hade rödvitabaklycktor istället för de du har.

Bara tips alltså. Annars är det en fin bil du har.

Kör min 325'a på vintern utan större problem.
Visst vissa mornar så plogar jag vägen till jobbet
men man lär sig ganska snabbt hur man ska köra för
att det inte ska ta i allt för mycket (ett hjul på
mittsträngen).
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.