AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.621

Går det att köpa beg bensintank till e38?

Har en läckande bensintank. Finns det beg tankar att köpa? Bilen är en 728ia-97
Po
253
Pontus
750iA -95
Corvette C5 -00
SAAB 9-5 Griffin 2,3t BioPower -09
Audi A6 Allroad 3,0 tdi -17
Länk

Länk

Hej,
Jag vet inte hur mycket jobb det är med att byta tank på en 728, men på 7:or med V-motorer, är det rätt svettigt åtminstone.

Så om du skall satsa på en beg tank, försäkra dig då om att den - verkligen - är hel och att den inte har gravrost i framför allt sidornas upphängnings-örons närhet, där väl standardläckaget brukar uppstå.

Och att den inte, som i mitt eget fall för nu rätt längesen, har arbetat sönder sig p g a luftningsproblem (sprickor i tankbotten).

/Lennart
Hej igen,

Jag hittade till slut en tidigare beskrivning av jobbet. Kanske kan vara till nån hjälp?

Länk

/Lennart
Tack för hjälpen, passar en tank från en 730ia-95 på min 728ia-97?
Mr
218
Mr. P
Mercedes-Benz E 220 T Cdi AMG-pkt, S213 årsm.2017
Så du blev alltså brädad av det norska kromet? De var väl du som var förälskad i din 7:a ? :)
Skämt åsido, om du hittar exakt vart det läcker, och gör ORDENTLIGT rent ,vid/runt skadan, så funkar det med kemisk metall, har själv mycket god erfarenhet av denna produkt. Tätade en duktigt läckande tank på en gammal Omega, höll tätt i över 2 år efter lagning.
Lycka till
Köp en ny så slipper ni bry er sen, för mycket jobb att göra jobbet för att sätta dit något gammalt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.