|
|
|
|---|---|
| Har en läckande bensintank. Finns det beg tankar att köpa? Bilen är en 728ia-97 | |
|
Länk Länk |
|
|
Hej, Jag vet inte hur mycket jobb det är med att byta tank på en 728, men på 7:or med V-motorer, är det rätt svettigt åtminstone. Så om du skall satsa på en beg tank, försäkra dig då om att den - verkligen - är hel och att den inte har gravrost i framför allt sidornas upphängnings-örons närhet, där väl standardläckaget brukar uppstå. Och att den inte, som i mitt eget fall för nu rätt längesen, har arbetat sönder sig p g a luftningsproblem (sprickor i tankbotten). /Lennart |
|
|
Hej igen, Jag hittade till slut en tidigare beskrivning av jobbet. Kanske kan vara till nån hjälp? Länk /Lennart |
|
| Tack för hjälpen, passar en tank från en 730ia-95 på min 728ia-97? | |
|
Så du blev alltså brädad av det norska kromet? De var väl du som var förälskad i din 7:a ? :) Skämt åsido, om du hittar exakt vart det läcker, och gör ORDENTLIGT rent ,vid/runt skadan, så funkar det med kemisk metall, har själv mycket god erfarenhet av denna produkt. Tätade en duktigt läckande tank på en gammal Omega, höll tätt i över 2 år efter lagning. Lycka till |
|
| Köp en ny så slipper ni bry er sen, för mycket jobb att göra jobbet för att sätta dit något gammalt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.