|
|
|
|---|---|
| Jag har nu köpt en ny stereo. Det jag vill kunna göra är att lyssna på Spotify via mobilen genom stereon. Det kan ju låta enkelt, men icke. När jag tog ut original utrustningen där fram (bordmonitorn) så såg att de 2 munstyckena inte passar till den nya stereon. TYPISKT. Läste lite på internet, hittade... man måste koppla in den i skuffen. Så då tänkte jag, jag kopplar in stereon där och drar sen en lång auxkabel fram till förarsätet där jag kopplar in min telefon. Självklart så passade inte det munstycket heller till den nya stereon. Så jag köpte en adapter som passade. Nu har jag alltså, skruvat ihop adaptern med den nya stereon och sen satt fast adaptern i den kabeln som sitter i skuffen, som innan satt i radiomodulen. Nån skre3v så här på internet "Ja du är på fel ställe och letar... radiomodulen(Hu) sitter i bagaget på din bil , det i fram är "bara" skärm + kassettspelare som skickar alla signaler till radiomodulen bagaget. Skall du montera eftermarknads Hu får du ansluta isoadaptern i bagaget och sedan förlänga fram kablarna till mitt konsollen" Stereon funkar inte! Har kollat säkringar, sett till så att alla kablar sitter fast ordentligt via adaptern. Vad gör jag för fel? Den gamla utrustningen fungerar klockrent. | |
| Har hittat en lösning för dom som är nyfikna. Memory kabeln (gul) får ingen ström genom original kablaget. Sätt den direkt till batteriet så hoppar stereon igång :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.