|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har en 535ia M-sport -01. Har under några månader renoverat och fått bilen lackerad. Så under denna tid har srs-lampan börjat att lysa, datorn indikerar på HÖGER FRAM. De enda kuddarna som varit ifrånkopplade är de i dörrarna. Sitter det några sensorer eller liknande fram/bak? (har haft bort stötfångare och krockbalkar). Kan tillägga att den inte går att släcka alls, samma kod kommer upp direkt. Kan jag missat något under montering? Någon som är kunnig inom detta? All hjälp uppskattas! Tack på förhand! | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Höger fram säger inte så mycket, felkoderna är specifikt pekande på placerad airbag förare, passagerare, sida, höger, vänster osv , bältesträckare, kablage mm. Lampan tänds ju så fort det är glapp eller avbrott i någon av kretsarna. Du kanske borde läsa av systemet med nått bättre diagnossytem som pekar mera exakt.?? ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Har läst och kollat runt lite mer nu och det kan vara så att felkoden bara måste släckas och instrumentet jag använt inte klarar av det? Har haft höger dörr airbag urkopplad med bilen startad. |
|
| Felkoden behöver bara släckas. | |
| Då har jag fått detta kollat med riktiga grejjer och det är krocksensor höger fram. Någon som vet mer exakt vart den sitter? Bilden på autodata visar ungefär långt ner på höger framdörr men där finns ingen box för detta. | |
|
Antar att du menar sidosensor (Side impact crash sensor), här finns beskrivning: Länk FAF |
|
| Tack! Sitter på telefonen nu får kika så fort jag är hemma! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.