|
Sida 4 av 5
|
|
|---|---|
|
Själv har jag ingen lust att närma mig säljaren, men Blocket har fått ett tips i a f. /Lennart |
|
|
Inte 100%.. Be ägaren om regnr så får vi svart på vitt. Är det den bilen lär han komma med ursäkter för att inte ge ut det. |
|
|
Finns en annan M6 till salu som är "tysk import" men ser ut att komma från USA med tanke på blinkersen? Årsmodell 2010 vill jag minnas. Dessa bilar/exemplar är inte så vanliga idag med låga mil dessutom. Hade det inte varit för priset så hade man nästan varit lite sugen. Men var för har den USA blinkers? |
|
|
Det finns två naturliga förklaringar. Den ena är att någon varit bosatt i USA och tagit hem bilen som flyttgods till Tyskland. Den andra är att bilen gjort samma karriär som BWM 609... Men det kan ju finnas fler skäl. /Lennart |
|
| Milen och färgen stämmer lite för väl tyckte jag. | |
| Detta stämmer absolut inte, att sprida rykten om bilar börjar bli allt vanligare. Det ironiska är att 10 av 10 inte har råd med bilarna dom sprider rykten om och kommer aldrig ha det. Har Unlimited Carfax och kollade upp denna bil med reg nr BWM6009. hittar inget på den?? | |
|
Nu blir man ju lite nyfiken.... TS hänvisar till carfax och krockar i USA. Bavaria_BMW hänvisar till Unlimited Carfax, och hittar ingenting!!? Ser fram emot en klarare bild, tror det gynnar många. em3 |
|
|
Har inte koll på just denna bilen men det är fasiken så mycket vanligare att det faktiskt är fifflade/skruvade bilar som kommer fram här än att: "att 10 av 10 inte har råd med bilarna dom sprider rykten om och kommer aldrig ha det.". |
|
|
Bavaria_bmw's uppdykande på scenen förvånar. Eller kanske inte. Har Blocket börjat ställa frågor, med hänvisning hit? ;) /Lennart |
|
|
Bilen är i alla fall den omtalade BWM609. |
|
| Dax att ta fram popcorn? ;) drar och köper! | |
|
@BMW_Bavaria länka gärna till ditt carfax eller ladda upp det. Chassinr är detsamma som transportstyrelsen anger för BWM609 och carfax ger detta: 07/30/2008 Damage Report TOTAL LOSS VEHICLE 07/30/2008 Arkansas Motor Vehicle Dept. Title or registration issued to insurance company 07/30/2008 1,700 Arkansas Motor Vehicle Dept. Conway, AR Title #80280805648 SALVAGE TITLE/CERTIFICATE ISSUED NOT ACTUAL MILEAGE TITLE ISSUED CARFAX Advisor™ A NAM title is issued when the owner discloses to a DMV mileage fraud, a broken odometer or that the actual mileage of this vehicle is unknown. Mileage reported after this reading is potentially unreliable Om 20år hoppas jag att jag får råd med den fina bilen nedan.(då har jag inte råd att köpa popcorn) |
|
| Slippy: Dessvärre tror jag inte du kommer får se nåt uppladdat carfaxutdrag.. | |
|
Jodå det är den beryktade BWM609, var nyss där och kollade. Länk Kände igen regnr direkt jag kom dit, ägaren drog vals efter vals. Den ser inte ens ut att ha gått under 10 000 mil, oxiderat i motorrummet är bara förnamnet. Akta er /Higgins |
|
|
Bra jobbat! Hoppas andra spekulanter hittar tråden här också. Vad drog han för historia? |
|
|
@Bavaria_bmw "Har Unlimited Carfax och kollade upp denna bil med reg nr BWM6009. hittar inget på den??" Prova att plocka bort en nolla ur regnumret så får du nog bättre träff /Higgins |
|
|
Phoenix, för det första sade jag direkt att jag känner igen regnumret och att jag sett den på blocket förut. Det förnekades, det visste han inget om. Han har ägt bilen i 2,5 år påstår han. Sedan plockade han upp en besiktningsrapport från 2012 som visade att det inte fanns några fel på bilen Sedan hur bilen ser ut.. mycket snack om 3000 sommarmil, alltid i varmgarage osv. Verkligheten är en helt annan, mängder av oxid på all metall i motorrum och det lilla jag kunde se på undersidan av bilen. Inredningen sliten. Ser ut att ha gått en bra bit över 10 000 iallafall, troligen mycket längre /Higgins |
|
|
Fattar hur inte sådana människor tror att de ska komma undan med lögner som är så enkla att kolla upp. Han har ägt bilen 2 månader, inte 2.5år... Länk Bilen bytt ägare närmast brutalt många gånger på kort tid. Trafikstatus 2016-04-04 Avställd och får ej användas i trafik Trafikstatus 2016-03-25 Påställd och får användas i trafik Trafikstatus 2016-03-14 Avställd och får ej användas i trafik Besiktigad 2016-03-01 Kontrollerad av Opus Upp Väsby-Glädjen vid 2 873 mil, giltig till 2017-01-31. Ägarbyte 2016-02-17 Till en 55 årig man från Upplands Väsby Trafikstatus 2016-02-16 Påställd och får användas i trafik Ägarbyte 2016-01-25 Till en 40 årig man från Malmö Ägarbyte 2015-09-29 Till en 28 årig kvinna från Höganäs Trafikstatus 2015-07-22 Avställd och får ej användas i trafik Besiktigad 2015-05-22 Kontrollerad av Clearcar Bjuv Mörarp vid 2 355 mil, giltig till 2016-01-31. Trafikstatus 2015-05-22 Påställd och får användas i trafik Ägarbyte 2015-01-04 Till Floretten AB, en bilhandlare i Helsingborg Ägarbyte 2014-12-30 Ny brukare Ägarbyte 2013-11-01 Till UCARS Exclusive AB, en bilhandlare i Eslöv Besiktigad 2013-09-18 Kontrollerad vid 2 301 mil, giltig till 2015-05-22. Trafikstatus 2011-07-21 Avställd och får ej användas i trafik Registrerad 2010-03-31 Registrerad för trafik i Sverige Förregistrerad 2009-11-05 Förregistrerad och tilldelad regnummer Registrerad i utland 2008-01-01 Registrerad för trafik i annat EU land Tillverkad 2008 Fordonet tillverkat i Tyskland ------- //Lövet |
|
| Märkligaste är att blocket vet om uppgifterna och inte tar bort annonsen. Medhjälp till bedrägeri? | |
|
För en stund sedan mailade säljaren (eller snarare hans något yngre medhjälpare) ett hot till mig. Räknar med att det är bavaria_Bmw det handlar om /Higgins |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.