|
Sida 2 av 5
|
|
|---|---|
|
Hej, Det går f n två trådar om denna bil. Länk Den är ute på mobile.de (länk i den andra tråden). Anmält till mobile.de /Lennart |
|
|
Länk Där har ni den på mobile.de Accident-free dessutom |
|
| Svårsåld bil.. | |
|
Såld?;) EB |
|
|
Nej, mobile.de har tagit bort den. Tillsvidare, åtminstone. Man ger säljaren en chans att bemöta anklagelserna, dvs de förhållanden som beskrivits här i tråden. "mobile.de hat das von Ihnen beanstandete Inserat zunächst von der Plattform entfernt. Dies geschieht zum Schutz unserer Nutzer vor möglichen Risiken, bis zu einer Klärung der Vorwürfe durch den Verkäufer" /Lennart |
|
|
Länk Här har ni en lista på de 21 andra bilarna han också står som ägare på. |
|
|
Länk EB |
|
| anmäld igen. | |
|
Av mig också. :) Fast den här gången ljugs det inte så mycket. Mätarställningen, visserligen, "import från USA" är på gränsen, men resten får väl nästan bara ses som "undanhållen information". Sådant tycks ju vara "en godkänd standard" hos bilsäljare, vare sig de är privata eller handlare. Där kommer köparens undersökningsplikt in, antar jag? Man får väl hoppas, att eventuella spekulanter googlar... /Lennart |
|
|
Är den till salu av en ny snubbe? |
|
|
Efter det att Ucars annons på Blocket blev stoppad, har bilen lagts ut omväxlande av "Erik" respektive "Fredrik", båda inom bekvämt avstånd från Eslöv, eller var nu Ucars håller till där i trakten... /Lennart |
|
| Han som står som ägare till bilen heter definitivt inte Erik eller Fredrik utan har ett mer Öststatsklingande namn. Han bor tydligen i Malmö. De två telefonnummer som jag har sett verkar ha någon koppling till Rumänien. Som sagt, hela historien luktar illa. | |
|
Blocket har tagit bort annonsen, igår, tror jag. Uppenbarligen ser man också där mönstret, vilket är glädjande. Vi får nu snart se hur mobile.de ställer sig. /Lennart |
|
|
Ute igen. "Bilen är importerad 2009 från USA. Bilen har haft en liten krockskada 2009 och är osynligt till 100%." Nu börjar vi närma oss sanningen;) Återstår: Rejält smälld och lagad i Litauen;) EB |
|
| anmäld igen. | |
|
Länk |
|
|
Den har hunnit med några mil, trots "aldrig vinterkörd". Från 2000 till 3000+ sedan första annonsen. "Många oseriösa köpare" tar nog priset, ändå... /Lennart |
|
|
Vad är det ni anmäler den för? Att den är krockskadad och lagad är inte det minsta olagligt och inte heller finns någon skyldighet att berätta det. Kan lova att det finns tusentals bilar på Blocket som är smällda och lagade. ------- //Lövet |
|
| Mätarställning felaktig enligt carfax, men det kanske finns tidsmaskin i Litauen? | |
|
Rätta mig om jag har fel, men, tyvärr, är det inte olagligt i "vårt underbara land...", att skruva mätare, precis som man själv önskar!!! Visst kan man säkert själv få vissa problem med försäkringsbolag vid skadereglering, vid lägre ägande, men inte själva handlingen skruvning!!!! Sannolikt blir ingen heller dömd, om den tar in en som är skruvad!!! ( Logiskt med lagstiftningen i landet). Detta är för jävligt, men det är kanske ytterligare ett exempel på naiv-Sverige, fler finns i media sedan några månader......viva Sverige, på sikt kanske aningens mer medveten om omvärldens normer..... em3 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.