|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Det börjar bli dags att sälja min LCI 535d pga nybilsköp och nu undrar jag vad ni anser att den är värd. Den har rullat 18500 mil och ska säljas nybesiktad och nyservad. Luckan målades om på garanti förra våren och då passade jag på att måla huven med pga klarlacksläpp så fronten har inte heller många stenskott osv. Bilen är i bra skick och har inga dörruppslag eller dylikt, vinterdäck på BMW 17" fälgar och sommardäck på BBS LM style 20". Bilen importerade jag själv från auktoriserad handlare 2010 och är andra ägaren totalt, utrustningslista hittar ni här: Länk Jag tittade på bilpriser.se och där stod det att värdet låg mellan 180-197kkr så är det orealistiskt att försöka få 180kkr? | |
| Är lite trött, Bilen importerade jag 2012... | |
|
Trevlig spec, snygg färg. 180 tkr känns rätt så högt med hänsyn till milen, men varför inte prova och sen får du vara beredd att sänka om det inte går hem hos marknaden. Vad fint att BMW tog lackskadan på garantin. Jag hade nyligen samma problem med en X5-08 som jag tog i inbyte och där tvärnekade man ens att skicka in det som garantiärende, med hänsyn till att bilen var för gammal, trots att problemet är känt på X5 M-sport. /Anders |
|
|
Ja, det är ju bara att testa. Tycker ändå att de flesta på andra med likvärdig utrustning ligger högre men man ska ju ha den såld med. Tråkigt att de inte tog din lucka på garantin, men man upphör ju aldrig att bli förvånad.. |
|
| Du har pm! | |
| Naderi, du har mail. Ursäkta den stora filen med bilder ;) | |
| Ej fått mail ännu, kanske för stora filer? Kan du dela upp de i två kanske? | |
| Nu har jag delat upp bilderna i tre mail... | |
| Hamnade i skräppost, Du har svar. | |
|
Uppdatering Fick sålt bilen i Tisdags efter cirka en vecka för blocket, dock utan sommarfälgar som blev stulna ett dygn efter annonsen kommit upp, så nu kommer jag aldrig sälja en bil med synligt regnummer samt mitt riktiga telefonnummer igen. Fick nästan vad jag begärde och känns skönt att det går att sälja väldokumenterade bilar i bra skick till vettiga priser (för både säljare/köpare) och ändå inte behöva vänta i evigheter. |
|
| Ska självklart vara "på blocket", inte för... Sådär trött igen ;) | |
| Gott snack! Synd de där med fälgarna! Jävla scin som inte låter bli andras saker! Din bil va verjligen fin och jag vet att nya ägaren lär bli nöjd! Hade inte jag varit så jävla pedant så hade jag köpt den för längesen, men jag letar efter de där lilla extra. Och tack vare det kör jag fortfarande dwn sketna skoda pickisen :@ | |
| Dags att komma till skott nu Naderi... :-) | |
| Ja snacka om det! Har nu hittat ett intressant objekt i tyskland igen. Men säljaren är privatperaon och har ej ännu fått tag i honom. Hoppas på det bästa där. Nu är de fanimig på tiden att turen vänder... | |
|
@Naderi Vad är blocking point för alla bilar som finns till salu i SWE? |
|
|
Kraven jag haft är: Facelift, msport, panorama, bra ljudpaket (dsp minst), headup, max 16k mil, bra utrustning generellt sett. stort plus för exempelvis, dieselvärmare, comfortaccess, sportautomat, mm. De jag hittat har antingen blivit sålda, eller så har de haft åt helvete Högt pris, eller som nu den sista, en dag innan affär så blrjar alla varningslampor i panelen o lysa ( den skulle rekondas inför mitt köp) Så det börjar bli lite tradig situation nu :( |
|
| Naderi: Denna då? Förhandlingsbart pris och verkar fin Länk Tycker det är viss ironi att du får kuska runt i den skabbiga skodan FÖR att du är så pedant ;) Lycka till och du måste lägga upp en tråd här när du hittat och köpt drömbilen ;) | |
| Denna Länk | |
|
Med dom kraven får du helt enkelt slanta upp det säljarna vill ha för sina bilar. Eller så köper du fabriksnytt |
|
|
Den i helsingborg går bort pga stolarna, glömde det i listan, comfortstolar. Den i tyskland går bort pga ljudanläggningen. Är för tillfället helsåld på denna Länk Kanske något högt pris, men som Marin sa, smakar det så kostar det.... |
|
|
Här har du en som uppfyller dina krav som dessutom säljs av BMW handlare i Kiel. Länk 11000mil för 23k€ mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.