|
|
|
|---|---|
|
Hej på er, Det var ett tag sedan jag var aktiv här på forumet. Nu är det dock dags igen. Är i bilbytartag då vår 525:a antagligen kommer lösas in pga att min fru krockade med en av Malmös stadsbussar. Som tur är kom varken fru el barn till skada. Så nu står valet mellan en bättre utrustad E61 LCI el en 520d,525d F11 med mindre utrustning. Jag var iväg igår och skulle kolla på en F11 hos Björklidens bil i Staffanstorp men blev ståendes vid denna 530d E61. Fasen vad fin bilen var. Inuti var den som ny! kunde knappt se att sätena var sutna i. Utanpå var den också fin, dock en liten 2 cm bula vid vänster stötfångare. Bilen har stått ett tag hos handlaren och jag antar att priset skrämmer iväg många eftersom F11:orna ligger i samma prisklass520d), dock ej med M-paket... Så vad tror ni om denna bil? Kommer den att hålla värdet pga dom låga milen? Dragkroken var fortfarande oanvänd och skinande fin. Bilen är svensksåld med två ägare om jag förstod det hela rätt. M-paket Komfortstolar Navi Bluetooth Drag Ja ni kan se själva på nedan länk. Länk! Mvh Kristoffer | |
|
Den ser jättefin ut, men känns även väldigt dyr tycker jag. De har haft den registrerad på sig i nästan tre månader dessutom. Utöver vad du skrivit har den i princip inget extra. Den är ändå nästan sex år gammal. Det gäller här att kontrollera att milen verkligen är justa. Väldigt lite mil på en dieselkombi på 5½ år. Enligt min uppfattning borde den vara 30-50.000,- lägre pris. Data för chassinummer: WBAPX710X0C100846 Modellnamn: 530D Utförande: Europa Ange kod: PX71 E-kod: E61 (MUE) Kropp: touring Styrning: vänster Dörrar: 5 Motor: M57/T2 - 3,00 l (173kW) Drive: Bakhjulsdrift Växellåda: automatiskt Exteriör färg: Space grå metallic ( A52 ) Inredning: Dakota läder / svart (LCSW) Produktionsdatum: 2008/06/09 Arbete: Dingolfing Kod Standardutrustning Standardutrustning S548A Kilometer hastighetsmätare Km-kalibrerade hastighetsmätare S851A Tyska versionen Språkversion Tyska Kod Specialutrustning Extra utrustning S1CAA Val COP relevanta fordon Val av COP berörda fordon S1CBA CO2 omfattning CO2 paket S205A Automatisk växellåda Automatisk växellåda S235A Avtagbar dragkrok Dragkrok, avtagbar S2NPA BMW LA hjul M Dubbeleker 135 BMW lättmetallfälg, talade M dubbel 135 S2PAA Hjulbultar Lug bult hållaren S302A Larm Alert-systemet S320A Utelämnande av modellbeteckningen Bort, modell bokstäver P337A M Sportpaket M Sportpaket S386A Takreling Takreling S428A Varningstriangel och förbandslåda Varningstriangel och förbandslåda S442A Mugghållare Mugghållare S456A Komfortsaete med minne Komfortsaete med minne S464A Skidsäck Skidsäck S470A ISOFIX-systemet ISOFIX-systemet S494A Värme förarplats / passagerare Värme förarplats / passagerare S4MSA Innerprydnadslist aluminium pentan Interiörlister aluminium pentan S502A Strålkastarspolare Strålkastarspolare S508A Parkeringsdistanskontroll (PDC) Parkeringsdistanskontroll (PDC) S522A Xenon ljus Xenon Light S534A Klimat Klimatautomatik S544A Farthållare med bromsfunktion. Farthållare med bromsfunktion S609A Navigation Professional Navigation Professional S644A Förberedelse mobiltelefon m. Bluetooth- Förberedelse mobiltelefon m Bluetooth S676A HiFi-högtalarsystem HiFi-högtalarsystem S698A Area Code 2 för DVD Area Code 2 för DVD S704A M Sportchassi M Sportchassi S710a M lädersportratt M lädersportratt S715A M aerodynamik-paket M aerodynamik-paket S760A Högglans Shadow Line Högglans shadow line S761A Individuell solskyddsglas Individuell parasoll inglasning S775A Headliner antracit Innertak antracit S842A Kallt land version Kallklimat version S850A Ytterligare. Tank av gasexport Ytterligare Export tankning S863A Återförsäljare Bygg Europa Återförsäljare register Europa S877A Crossover Eliminering drift Ta bort korsmönster operativa S885A Board litteratur svenska Ombord fordon svenska litteraturen S8S8A Landsspecifika Navi Zusteuerung Landspecifika nav. systemleveranser S8SAA Land-upplåsning Navigation. Navigation tillgång begäran, land-spec. S8SPA Kontroll COP Styrenhet COP /Anders |
|
| Jag ---tror--- den väntar på någon som kommer som nästa ägare, betalar firman 250'Kr, och sedan gör en saftig förlust. Har själv letat länge nu efter e61 diesel (som jag gillar bättre än f10/11) och jag har fastnat för 535d med m sport paket. Men man måste vara realistisk samtidigt, 250'kr är mkt pengar... Finns trots allt en anledning till att den stått där ett tag, och är bilen så fin som du säger så återstår bara priset, dvs för högt. | |
|
Håller defenitivt med er, den är alldeles för dyr! Men jag tycker det verkar vara så för många bilar som står i hallarna... ingen större rusning direkt. Det blir inte denna E61 eftersom han ligger såpass högt och blir nog svårt att pruta ner den. Han gav mig ett pris på 250" på den utan större diskussion så lite till går det nog att göra på den. Men jag skulle nog slå till vid 220" och dit kommer vi nog inte :). Sen är suget efter en "nyare" BMW stort, läs F11 då det känns som en väldigt mycket modernare bil. Helst en 520dAM för hyffsade pengar :)))) Mvh Kristoffer |
|
|
Dock, när man springer på en sådan här bil där allt känns som nytt fast den har några år på nacken så är det alltid en speciell känsla :))) Kan jämföras när jag köpte min Z3 Coupe, kändes som en ny bil fast den hade några år på nacken. Mvh Kristoffer |
|
|
Den E61:a ser ut precis som min så den är väldigt snygg ;) Av det man kan se på bilderna på skicket så känns 5000 mil realistiskt. Priset borde precis som du säger ner mot kanske 220' för att det ska kännas ok. 269' är en nivå dessa bilar låg på för ca. 2 år sedan. ___ //Ulf |
|
|
Denna kanske Länk Eller Länk |
|
| Den va dyr. Lägg till 30.000:- så får du en maxad 520d f11 :) | |
| Alla som köper en e60/e61 för >200lax kan se fram emot en brutal värdeminskning inom 2-3 år. Samma sak hände när e60 var några år på marknaden och e39 handlades för runt 200'. 3 år senare villen ingen ta i en e39 ens med tång. | |
|
Jo visst är den alldeles för dyr... Jag har dock ändrat spår lite och det blir antagligen en F11 520/525 diesel med M-pkt. Men tycker det är svårt att hitta en för vettiga pengar. Dom som ligger ute nu är väldigt högt prisade samt så saknas det önskvärd utrustning. Jag var riktigt nära att köpa en 520dAT M förra veckan men det var någon annan som hann före. Den gick för 265". Fint skick med rätt utrustning för mig. Dom som ligger ute nu och som är någorlunda vettiga ligger ju runt 299" och uppåt för 2011 års modell. Hur mycket tror ni man kan göra på priset på en sån bil hos handlare? Mvh Kristoffer |
|
|
Ännu en dyyyr E61 men väldigt mycket utrustning :)) BMW 525daM E61 Länk! /Kristoffer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.