|
|
|
|---|---|
|
hej min 523ia -97 e39 surar ner sig när den gått i ca 5-10min å stänger jag av den så startar den inte igen och det luktar massa bensin ur avgasröret är jag försöker starta den? vad kan vara orsak till det? kom med alla ideer ni har tack! | |
|
Det kan vara att någon temperatur givare inte känner av rätt motortemp och därför ger den extra bensin som om de vore kall o nystartad. Luftfiltret kan ju också ha varit blött och nu frusit för dig och släpper inte genom tillräckligt med luft (dock ej lika troligt). |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
EN M52 kan man inte starta kall två gånger utan att den surar ned sig om man bara flyttar bilen tex 2 ggr med kall motor, Men låter du den gå 5-10 minuter så ska den inte bete sig så. Dock när servade du den sist med nya tändstift NGK ? Man kan montera 4 elektrod platina NGK som satt standard från-99 årsmodell för att minska dessa besvär. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Är kylvätskenivån korrekt? |
|
| Kylarvätskan är bra å jag har varit ute å kört den 1timme sen så stänger ja av den så startar den inte sen | |
| Det är nog att kolla ev. felkoder och se om någon givare kan ha gett upp. (Kamaxel- eller vevaxellägesgivare) En liten snabbkoll som jag inte direkt tror på i detta fall, men är enkel att prova är att dra kontakten till LMM (luftmassemätaren). Då styr DME strikt insprutningen med hjälp av trottelspjällets läge. | |
|
Hade det inte luktat bensin hade jag sagt igensatt bensinfilter direkt. Mvh Jonas B |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.