|
|
|
|---|---|
|
Hej! Kollar på att få fram ett lite roligare ljud ur bilen nu under vintern när den är avställd. Vad jag kan förstå finns det normalt sett 3 ljuddämpare på en 330ci E46, slutdämpen och mittdämparen på min är från SuperSprint, och endast den första ljuddämparen (precis efter kattarna och grenröret) är original. Tänkte därför testa att ersätta den med raka rör till mittljuddämparen, och eventuellt ersätta även mittljuddämparen senare om jag känner för det. Frågan är om det finns någon tillverkare som producerar de rör jag söker? Optimalt hade ju varit om SuperSprint sålde ett passande rör, men det verkar inte som det? För att förtydliga, mitt system består av följande delar: Länk Länk Samt original främre dämpare. Några tips? Tack! | |
| Mitt främsta må är att få fram mer av det "raspande" 6an avger, samt en aning högre ljudnivå. Absolut inga absurda ljudnivåer dock! | |
|
finns en massa filmer på youtube där du kan höra olika system |
|
|
Jo, har letat lite där. Oftast är folk dock väldig otydliga med exakt vilka delar som sitter i... Är inte heller särskilt intresserad av att byta ut hela systemet, utan vill endast ersätta främre och eventuellt mittdämparen med raka rör. |
|
| Ersatte min mittersta ljuddämpare med raka rör från Eisenmann, vet dock inte om supersprint gör liknande rör.. | |
| Hur tycker du resultatet blev då? Ser ut att vara relativt raka rör mellan främsta och bakre dämparen, så kanske skulle kunna konstruera något vettigt själv. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.