|
|
|
|---|---|
|
hejsan.. jag har monterat e32 750 4kolvs ok på min e24:a och jag har lite problem att lufta skiten =(.. det funkade hur bra som helst på 3 utan på vänster fram vi tog av bromslangen å tryckte på bromsen å de kom ingen vätska? pedalen är stenhård efter ett "pump" å vi testade även å lyfta av röret från ABS enheten å där kom ingen vätska då heller! är de gå min ABS enhet som är kass eller vad tror ni?? har även kollat runt lite jag fattar de som att servon har nått med ABS:en att göra? stämmer de? tacksam för svar =) Ha de bäst Mattias | |
|
Har du kollat så det inte bara är smuts eller nåt i luftningskanalen ? Mvh Janne |
|
|
Uppfattade fel när jag läste....sorry ! :-/ Mvh Janne |
|
|
Dumt att fråga, men är det tillräckligt med olja i behållaren? Bromskraftförstärkaren kan vara bov i dramat - prova med ny. Bov nr 2 kan bromsbomben också vara. Skit i ledningarna alt bockade rör kan vara annan anledning till problem. |
|
| Funkad allt som det skulle innan ok bytet? | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Använder du original huvudbromscylinder? Mvh Patrik |
|
Hej! Du skriver att du tog av bromsslangen, men frågan är vart tog du av den? Vid oket eller vid bromsröret. Jag har varit med om en bromsslang som av ålder gått sönder invändigt. Det artade sig som ditt problem, bromsen tog ingenting på det däcket. _-*-_*_-*-_*_-*-_ Lennart |
|
|
tjenare.. tack för alla svar =).. felet va kast bromsrör mellan abs:en och bromsslangen dock är pedalen Jävligt svampig då jag inte bytt broms cylinder.. tack för alla svar ännu en gång =) mvh Mattias |
|
|
Då finns bara ett alternativ, byt huvudbromscylinder från en 750 E32. Sista svampigheten kan tas bort med stålomspunna bromsslangar. Johan |
|
|
jag misstänker att min abs enhet är kass nu har jag bytt tillbaka till mina org bromsar å nu får jag inte nån bromskraft höger fram men om man byter huvudbromscylinder ska man byta den som är innanför behållaren som går till pedalen eller den som behållaren sitter på? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.