|
|
|
|---|---|
| när ja låser /låser upp så varken piper det eller blinkar i ljusen ,hur är det på era bilar ? är mitt trasigt ? | |
|
du kan ställa in blinkningarna i Idriven tror ja. ps. öppna motorhuvet och stäng den ordentligt en gång också :) |
|
| varför motorhuven kan det bli glapp ? | |
| ja har den inställd på displayen men det händer inget vet inte varför ? | |
|
Det sitter en givare för motorhuven uppe till vänster framifrån sett. Pipljud går inte så länge det inte är kodat. Jag har pipet men de låter ganska fjantigt. |
|
|
Hej! Man kan vända på det hela :) Om det inte blinkar så är det ett sätt för bilen att tala om för dig att något är fel, ex ej stängd dörr, bagagelucka, motorhuv. Är allt stängt så är det givare som måste kontrolleras. Den första jag skulle kolla är som andra redan tagit upp, motorhuvens givare. Pipet vid låsning/upplåsning är inte kodat på svenska bilar, men det går att koda så det piper(som F-Tar skriver). _-*-_*_-*-_*_-*-_ Lennart |
|
| ok ska kolla givaren ,och hur kodar man det då ? måste bmw verkstad göra det ? | |
| BMW pillar inte på med sånt. Jag kan göra det men de bero på hur långt en annan är villig att åka ;) | |
| nu går blinkers när ja låser / låser upp ,,men får inget pip | |
| Det står varför ovannämnt! Samma meny får du i iDrive fast "acoustic signal when locking" när de kodas. | |
| Du ha ringen pip "installerat" på din bil. | |
| *har ingen. gick lite för fort när jag skrev | |
| hur gör man en sådan installation ? | |
|
Hej igen. F-Tar skriver.... "Pipljud går inte så länge det inte är kodat. Jag har pipet men de låter ganska fjantigt." Man måste ha en dator med rätt programvara och sladd till bilen, OCH framförallt, rätt kunskap, annars så kan man sabba det mesta i bilen. _-*-_*_-*-_*_-*-_ Lennart |
|
| ok tack då vet ja | |
|
Här har jag spelat in en video på de fjantiga pipet! ^^ ursäkta vinterfälgarna :( Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.