|
|
|
|---|---|
|
Jag är ny på forumet och har precis köpt en BMW 530dA touring 2011 som rullat ca 8000mil (Sophisto Grå metallic) Efter provkörning så var man ju frälst på bilen, vilken komfort och vilket drag! , och köpte den per omgående. Kollade givetvis bilens historik osv. men jag hade inte läst in mig riktigt på modellen. Vad ska man vara observant på? Säljaren sa att det var ca 1000mil kvar till nästa service Hur mycket kostar servicar framöver? Vanliga fel på bilen? Vad har ni för förbrukning på era bilar? Färddatorn på denna visar 0,73 i snitt Tacksam för alla möjliga svar! | |
|
Hej och välkommen janne444. Du kan se i idriven hur många mil som är kvar till service. Jag servade min 520d vid 8800 mil, kostnad 6700:- Servicen innefattade bränslefilter, kupefilter, olja och oljefilter. 0,73 kanske är rimligt på en 530d jag ligger 0,63 på min 520d. |
|
|
Min tar ca 0,55-0,60 på ren landsvägskörning. Detta är vad färddatorn säger, ska jag poängtera. Blandad körning (läs: stadskörning) ligger jag i skrivande stund på samma som dig: 0,73! Grattis till din nya bil! :-) |
|
|
Hej och tack ska ni ha för svaren. Jag återkommer med min förbrukning då jag kört lite mera. Nu i början är den nog lite missvisande eftersom det är kul att trycka på lite vid acceleration. |
|
|
Körde hem från bilhallen igår. 0,62l/mil landsväg 50 - 100km/h 530dT xDrive -14 Helt nöjd med detta, hoppas hamna på 0,6l/mil blankt med min typ av körning. Men inte lönt att börja mäta förrän efter 1000mil. Men visst är det lite skillnad mot bensinaren. |
|
| 0.91 totalt snitt efter 5600 mil med min körstil! 😝 | |
Verdi |
Mduck, då får du nästan bara köra långsamt på landsväg. 0.60 är rena fantasin även för min 330. Ligger också på 0.73 uppmätt för övrigt. Men det är en hel del korta körningar till dagis och tillhörande kallstarter som drar upp det hela också. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.