|
|
|
|---|---|
|
Trying to work out whether to:- a/ use the "maskin" part of the insurance from Trygghansa or IF, or... b/ get SOLID Bilgaranti (Medium or Large) Next question is:- Have any of you had any experiences of making claims for breakdowns or failing parts, and how did your claims go? Was it easy - did you find that the Garanties cover less than you expected? | |
|
The insurances are usually way easier to get any claims accepted from. The guarantees, Solid, Autoconcept, Svensk Bilgaranti, have more or less a systematic approach of denying everything. There are a couple of threads describing this, use the search function and you have a lot of reading in front of you. ------- //Lövet |
|
| ...ob Sie Schwedisch lesen kann... Hr Schrick | |
|
okay då...jag kan svenska. |
|
|
Håll dig långt borta från Solid. |
|
|
Acey, tack för svar, men varför borde man inte använda Solid. Är det svårt att får pengar från dem. I was considering Solid..... |
|
|
Schrick: Du kan inte på fullt allvar vara ute efter maskinskadeersättning från TryggHansa på en E34 M5? Jag antar att det är en annan bil då, men i övrigt så håller jag med andreas_lofgren. Min uppfattning är också att "garantibolagen" inte garanterar särskilt mycket ändå, utan att försäkringsbolagen ofta är bättre, och dyrare. |
|
|
AlexanderK - du har rätt. Jag har hög temp, svettigt och kall i händerna..... Doktorn sa att jag har ett vanligt sjukdom i män av min ålder, "M5 Feber", han skrev ut ett recept för en 2007/2008 E61 M5. I just hope the wife believes me. |
|
|
Schrickm5: Jag sålde en bil via en bilfirma där köparen köpte till det största paketet som SOLID erbjöd. Det skulle täcka "allt" förutom "vanlig service". Efter problem med kompressorn luftfjädringen så vände han sig till SOLID utan resultat. Trots att detta inte står i deras villkor, och att verkstaden tyckte att fallet var solklart och bör gå på försäkringen så nekade SOLID. Handlaren slutade erbjuda SOLID-försäkringar, jag skämdes eftersom felet uppstod ett par veckor efter försäljning och köparen blev ett antal tusenlappar fattigare (utöver att han dessutom betalat för försäkringen). Googla så inser du snabbt att SOLID är ett skurkbolag. De flesta större oberoende handlare har dessutom slutat erbjuda kunderna att teckna dessa försäkringar eftersom köparna blir sura på handlaren när SOLID strular. Trygg-Hansa har jag bara positiva erfarenheter av. |
|
|
Acey - tack för svaret, efter att ha läst genom en massa trådar - har jag också kommit till samma beslut, ta en bra försäkring jag har tre val som jag ser det....TryggH, BMW/IF och SaluAnsvar. Om bilen är Svensksåld är BMW billigast, men Saluansvar har 8år och 16000mil i deras maskin del.....BMW har 7 år och 12000mil. Vi får se, som sagt jag har inte kommit så långt i söket än...OCH.... WAF (Wife cceptance Factor) är inte godkänt än så länge. |
|
| Ja, det är iofs ett recpet som brukar hjälpa! En M5 07/08 hur långt har den gått? Maskinskadeförsäkringen brukar ju i vilket fall som helst upphöra vid 10.000 mil hos de flesta bolag. | |
|
Många bolag har nu 15 000 mil maskinskada, bland annat Trygg-Hansa. Det är värt att läsa villkoren noggrant och göra bra research. Lycka till! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.