|
|
|
|---|---|
| Hej, mitt 3:dje bromsljus i bakluckan har slutat fungera, är det vanligt på dessa bilar? har lagat kablage vid gångjärnet vid bakluckan men lyser fortfarande inte, brukar det bli korresion i kontakten till bromsljuset eller kan det vara nått annat? det är en -06 | |
| Hej, jag har samma fel på min bil nu. Hur löste du felet? | |
| Tjena, om jag minns rätt bytte jag styrdonet som sitter uppe i vingen, annars var det prylen som satt uppe till vänster under innertaket | |
|
Tack för snabbt svar 😊👍. Jag såg att ett kopparband (jordband) som går över gångjärnen till bakluckan hade gått av så jag ska beställa ett nytt och byta det. Hoppas att det bara är det som är felet. |
|
| Mina var också av, så jag tror tyvärr inte att det är det felet gör dig | |
|
Oki, typiskt att man ska få sånna problem med bilen när man har tänkt att sälja den. Minns du hur mycket dedär styrdonet kostade? |
|
| Köpte på skroten, minns inte hur mycket | |
|
Måste mena antennförstärkaren som sitter under vingen? Ström Kabel till bromsljuset går genom lådan till antennförstärkaren. Men inte in i själva antennförstärkaren,så antennförstärkaren verkar inte ha med bromsljuset att göra. Här har du en video hur det ser ut: . Kan det kanske vara kabelbrott?,fukt mellan kontakter? Knappast troligt men ljusrampen har enkelt sagt upp sig? Bra bilder på rampen:Länk. |
|
| Det är nog mycket möjligt att det kan vara kabelbrott, Jag ska ta en titt på det ikväll. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.