|
|
|
|---|---|
|
Så har mitt batteri börjat sjunga på sista versen.. Behöver laddas lite emellanåt då jag kör mycket korta sträckor. Frågan då, vad ska man köpa? ///Micke | |
|
..Och VAR skall man köpa? Har för mig att någon tipsade om något mycket billigt ställe att importera ifrån, men har tappat bort länken |
|
|
Biltema har 90A och 100A för 1000:-. 4 års garanti. Fungerar alldeles utmärkt. Själv har jag ingen lust att betala 1700-2000:- bara för det ska stå Varta eller Tudor på utsidan. Köper jag hellre ett nytt batteri igen för en tusenlapp efter de 4 åren. |
|
|
Biltema har ifs snäppt upp sig rätt ordentligt dom senaste 10 åren men bara för att dom lämnar fyra års garanti betyder ju inte det att batteriet levererar det dom lovar. Men jag kan ha fel, eller kanske rent av fördomar. Har sökt och hittat bla detta.. Kan det vara ett alternativ kanske? Länk ///Micke |
|
|
Ingen aning om det du länkade till, men hyfsat vettig peng. Länk Dessa test är inget som jag bryr mig på. Bara sakerna fungerar till vettig peng. Tar 2 minuter att byta. Behöver jag 100 sekunder för att start bilen, så anser jag det vara fel på bilen och inte batteriet :). Kör på det du tycker känns okej. |
|
|
Detta ser ju trevligt ut.. Under tusingen + frakt! Länk ///Micke |
|
| Skeppar bara till UK. | |
|
Aha.. :-( ///Micke |
|
|
Inga andra tips? ///Micke |
|
|
Blev ett Tudor TB712. Hittade ett hos en lokal handlare för en hyffsad peng. ///Micke |
|
|
Hej Jag har jobbat på biltema många år och har ganska mycket erfarenhet av deras batterier. Plus bra pris och dom fungerar helt ok minus ah kan vara lägre än vad som anges sen så presterar dom dåligt i kallt klimat (näst sämst enl testfakta) även av egen erfarenhet så har man starthjälpt många bilar som använder biltema batterier här uppe i Norrbotten. Så bor du söder ut (Mellansverige-söder) så är de lugnt. Själv kör jag tudor finns få batterier som matchar dom i kallt klimat. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.