AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.229

530D E39 -01 Svårstartad under halvtank. Lättstartad över halvtank.

Tidigare startade bilen inte alls, jag bytte då matarpumpen. Nu startar den men det tar säkert 20-30 sekunder om tanken är halvfull eller under det. Tankar jag upp bilen startar den klockrent direkt.

Bilen dör dessutom ibland om man sladdar och håller på. Men även detta sker enbart om jag kör på halvtank eller under.

Vad fan händer tror ni? Hur många soppafilter finns det?

Mi
562
Micro68
325 Touring -09
325 Coupe´ -10
Om man läser lite trådar så verkar det finnas något som överför bränsle från ena tankhalvan till den andra , kan ju tänkas vara något tokigt där.
Det borde bara vara 1 bränslefilter på bilen (är dock inte säker på dieseln).
gt
2.766
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
När bilen beter sig som du beskriver så är det den ena pumpen i tanken som gett upp det finns som sagt två st i tanken, och filter finns bara ett kan iofs ibland finnas en grovsalt på sugröret i tanken
gt
2.766
gto80
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
grovsalt. Ja så blir det då datorn vill stava själv när man inte tittar.. Grovsil ska det vara.
Tack för svaren:)
Sitter det två i tanken? Jag bytte ju matarpumpen, den satt under golvet vid förarsätet. Sitter det då två ytterligare i tanken?
gt
2.766
gto80
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Ja det finns pumpar , tanken är som skrivs ovan i två delar finns en som pumpar från ena delen till den andra där det sedan pumpas framåt. Ta bort baksätet så har du luckor till tanken
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.