|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag har i dagsläget en Volvo 965 som dra hutlöst med sås, 1,4l m. Jag kommer nog sälja dem för att istället köpa en billigare bil, tänker då främst i drift. Vad hade ni valt för modell mm Önskelistan: Touring Bränslesnål Aut eller manuell, spelar ingen roll. Absolut max 20,000kr, gärna lite lägre Vad hade slått till på? MVH Rasmus Sjöling | |
|
Beror på hur mycket man gillar att skruva. En sexcylindrig E39 går relativt billigt, billigast går väl en 520 antar jag. Då får du en helt ok bil för bra pengar. De är dock mer tekniska än föregångaren E34 och har en hel del elektronik som kan strula. Köper du en E34 finns det tom fyrcylindrigt. Köper du en hel och fungerande E34 så kommer du troligen åka en del billiga mil. |
|
|
Jo jag kikade på 520 å va inne å läste på begagnatguiden, det var ju rena skrämselpropagandan :) men det borde väl finnas fina exemplar att lägga vantarna på. Jag vill greja så lite det bara går under vintern så pålitlighet är viktigt. Men e39 an är ju klart med i matchen. E34 har jag faktiskt inte kollat så mycket på, vad skulle en 5 serie 4 cyl dra? Jag kör inte så mycket, 5 - 600 mil på vinterhalvåret. |
|
| Länk | |
| Såg att det finns en fin e34 i Krokom för 10000kr,dock så e det en sedan. | |
|
Med lite prut Länk eller Länk |
|
|
Själv har jag haft en 316 touring -98 som bruks/vinterbil nu i två år. Ingen raket precis men den startar alltid och går billigt. Kanske kan vara ett alternativ om du inte tycker att en 3-serie är för liten. Vänligen Fabio |
|
| E39 har jag testat på vintern och tyckte att det var en trevlig bil, gick stadigt på vinterväg trots "bara" rwd. Har den bra väghållning jämfört med andra rwd-modeller eller finns det bättre? | |
|
Jag har en 520i touring manuell. Jag har fått den att dra 10,5l/100km, men genomsnitt ligger den på 9,8. På långfärd ligger den runt 8,5. Pendlingsavstånd 5 mil per dag - motorväg och stadskörning. En 520 pre-facelift i ok skick ska man kunna hitta i din prisklass. Jag tycker också den tar sig fram bra i vinterväglag, troligen pga tyngden över bakhjulen. Tycker man om den förbrukningen så är det en bra bil (och välutrustad även i basversion), även om jag personligen föredrar mer mos under huven. :) -- Markus |
|
|
Absolut, om man ser till rena bensionförbrukningskostnader. jag kommer från en automat 525 E34 touring, så jag tycker den är snål :) -- Markus |
|
| För 20k som rolig vinterbil (antar att du ska busa lite) så finns det inga roliga (?) automatare för de stålarna. Välj en 5-serie om du vill ha lite mer komfort. Lycka till | |
| Länk | |
| Länk | |
|
Om denna bil är i ok skick och man kan leva med lite högre förbrukning kanske denna 530 facelift E39 med M-sport och bl.a. webasto värmare vore en fin vinterbil Länk |
|
|
Såld medan jag skrev inlägget... Länk |
|
| Finnubbe: Det var extremt billigt! | |
| Jo, men man vet ju inte skicket, men ändå billigt tycker jag. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.