|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Köpte en 118D -10 i nov 2013. Nu när jag kör iväg indikerar bilen att de är dags för service. Körde in till BMW, lämna in nyckeln och får tillbaka att bromsbeläggen bak är slitna.. Är de möjligt att beläggen redan är slitan då bilen bara gått ~3000 mil? Vid köptillfället hade den gått ~2700 mil? | |
|
Det är högst troligt sensorerna som spökar. Be verkstaden kalibrera dessa istället (Det erbjuder BMW Novation i Uppsala iaf.). Om verkstaden instisterar på att byta beläggen, be att få närvara för att se att dom verkligen är slut... eller kräv åtminståne att dom sparas så du får se dom. /Jonas |
|
|
Ja de låter som om de kan vara något sånt. Tänkte jag skulle höra mig för lite i Göteborgstrakten. Någon som känner till några andra bra BMW verkstäder I Göteborg? |
|
|
Bilia? Finns flera vittnesmål här på forumet om bromsbelägg "som måste bytas ut" när bilen lämnas in där. |
|
|
Japp Bilia borta på Göteborgsvägen... Låter ju bbetryggande... Tänkte fara bort till wölkes bil. Hört att dom är vettiga med priser och kunniga på sin sak. |
|
| Min har gått 9700 mil och den säger att det är dax att byta belägg om 380 mil bak. Va på oberoende verkstad dom kollade och sa att dom går minst 2000 mil till. verkar va ett el/data fel. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.