|
|
|
|---|---|
|
hej, tänkte kolla om någon haft samma problem som mig med sin BMW 330 ci SMG 02. när jag lägger i driven så hoppar inte växeln in förrns ja kommer upp i varv, ca 3-4 varv. testade att få den i rullning och då växlar den helt som den ska igenom alla växlar. jag tror de är någon givare som inte reagerar på att ja gasar och att växel ska läggas i ? relä till SMG pump läste ja nått om? men vart sitter de i så fall? har även något glapp i kontakten till felsökning osv. så när ja koppla in bilen till data och fel sökning så svarar inga fordons system alls...... tack på förhand mvh. | |
|
Jag har ingen aning, men prata med Victor på Schmiedmann, så kanske han kan hjälpa dig. Har läst någon tråd tidigare om diverse problem. Kanske finns liknande fel som ditt under Sök Inlägg här på autopower. Skrev Smg låda och det ploppar upp diverse trådar. Kanske något som kan hjälpa dig där. |
|
|
Har du byggt om din 330 till SMG? Om inte så skall lådan du har heta SSG. Bara så vi pratar samma sak... |
|
| Yes ringde dom så på g dit me bilen nu. Skriver direkt efter om va dom säger. | |
|
Köpte den sån De är en tysk import. Läste tyvärr inte på något om smg/ssg innan så är väldigt dåligt insatt i de. Sitter på verkstaden nu, de dom tror är att de va någon sync för drivläget, därför den lägger i växel på höga varv, skulle ta 30-60 min om de var de felet. |
|
| blev lite mer fel dom hittade... för att kalibrera om dragläget va dom tvungna att komma in i systemet men inga fordons system svarade pga någon box till växel lådan å styrvinkelsensor krånglade å skicka ut felsignaler. så dom fick byta de nu. skulle ta några veckor att få delarna. boxen kosta ca 7800 ny å den andra kosta ca 2600. då dom bytt de så ska de bara va till att kalibrera om draglägge..... hoppas ja ialf... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.