AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
3.152

"Bakåtvänd" nackstödshållare för iPad Air

Letar efter en hållare till en iPad Air inför sommarens bilsemester.

Den ska placeras i baksätet, riktad framåt där lilltjejen sitter. Varken Brodit eller Ram har några som är stabila nog.

Räknar inte med att hitta en som är krocktestad, men stabil nog för att iPaden inte ska flyga ut vid krock är ett krav.

Någon som har sett något?

Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Nej! Men jag letar också.. :)
Det enda jag har hittat är denna:

Länk

Lite saftigt pris och lite väl maffig, men den har fäste för Ram Mounts-standardfästen.

Något liknande denna hade varit perfekt, men med någon typ av fäste på baksidan:

Länk
Ett till alternativ men känns inte safe nog:

Länk
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Jo men den där Griffin verkar ju rätt bra! Vid en seriös krock finns det nog värre saker som flyger omkring än en padda på <0.5 kilo..
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Jag har en Griffin, och den gör sitt jobb väl åt den äldsta dottern, som sitter framåtvänd.

Frågan är ju bara hur säker den är för den yngsta som sitter bakåtvänd - känns som att den kan vara lite farligare då, eftersom den vid en ev. krock kan flyga rakt in i ansiktet på lillen.

Next Base har ju länge hävdat att deras lösning är den mest trafiksäkra på marknaden, men den finns ju inte för iPad Air tyvärr.

Jag ogillar miljötalibaner - skarpt.
/Andreas
Ja det är min tanke. Lär vara rätt så sjuka krafter vid en hårdare krock. Visst finns det värre saker men det känns dumt att snåla in på något som kan orsaka allvarliga skador.
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Man skulle ju kunna ta en Griffin, och ta med den samt nackstödet till en skräddare - och be dem dra åt spännbanden hårt, och sedan sy ihop dem med någon stark tråd.

Då kan man ju ändå plocka ur hållaren, genom att man tar loss nackstödet - som jag antar att du tänkt vända åt "fel" håll?

/Andreas
Det jag är rädd för är att iPaden åker ur hållaren via "öppningen" på framsidan. Hade gärna sett att den hade varit i ett hårdare material som plast eller metall, likt denna:

Länk
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Det tycker jag inte att du behöver vara rädd för - min 6åring får knappt upp iPaden ur hållaren.

/Andreas
Hur är fästet på baksidan?

Sitter det direkt i neoprenfodralet eller finns det någon förstärkning?
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Osäker på det.. kan ta en bild när jag sätter mig i bilen nästa gång (kring kl 18).

/Andreas
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Spännremmen går in bakom baksidan. Länk
Tack!

Har beställt en för att se om man kan förstärka den på något vettigt sätt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.