|
|
|
|---|---|
|
ngn som vet? mvh | |
| bilen är från 2000 | |
|
Hej, Enligt Bentley sitter den bakom handskfacket. /Lennart |
|
|
Varför undrar du? Är det på grund av felmeddelande på bordmonitorn: "Reifenkontroll inaktiv"? Detta beror i så fall med 99% sannolikhet på att batterierna är slut på sändarna inne i däcken, alternativt att det inte ens finns sådana kvar.. I vilket fall, bästa approachen är att enbart ta bort den ständigt irriterande varningsmeddelandet. Detta kan enkelt göras med ett interface i T.ex. BMW Scanner 1.4. Under modulen LCM, går man in och väljer vilka meddelanden man vill skall "synas" i bordmonitorn, och man helt enkelt "bockar av" RDC... hoppas detta var vad du var ute efter... |
|
![]() 712 E38 750iL -00
individual F02 760Li -15 individual E36 323Ti -99 individual |
Hej. Jag har nu i snart 2 år försökt "få bort" TDC enligt ovan beskrivna sätt. Det har inte visat sig fungerat. Bilen är sällan ute, 750iL -2000, så därför springer tiden snabbt iväg. Jag har betalat 1.500kr för det hos Jarls Bilservice men den lyser FORTFARANDE i displayen efter att jag varit där 3ggr. Ska dit nu på fredag igen ang detta. FINNS DET NÅGON ANNAN SOM MED SÄKERHET KAN HJÄLPA MIG ATT FÅ BORT RDCn HÄR? Tack. |
| Jag tog bort det på min E53, vill minnas att jag gjorde exakt likadant som kkari beskriver det. | |
|
Synd att du inte berättade genast vad du var ute efter... Jag koncentrerade mig mest på (RDC-modulen och) CCM, eftersom det ju är den senare som larmar. LCM-varianten låter onekligen elegantare, men den kände jag inte till. Hur som helst fick jag till det i steg. Minns inte exakt, men först lyckades jag väl få bort dongandet och den visuella varningen, när tändningen slogs på. Fast sen, när jag slog av tändningen igen, kom den visuella varningen. Till slut markerade jag "ingen varning" på allt i CCM som jag visste inte hade bäring på bilen. Då blev det äntligen lugnt! Göteborgstrakten, om du är sugen. :) /Lennart |
|
| PS Verktyg: BMW Scanner 1.4.0.7 DS | |
![]() 712 E38 750iL -00
individual F02 760Li -15 individual E36 323Ti -99 individual |
Nu har jag äntligen fått bort plingandet och felmeddelandet om RDC från bilen. Tack Lenwib. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.