AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.165

Fråga om styrning E91 320d

Hej! Jag har en fråga om styrningen på en E91 2010 320D. I låga farter är den relativt fast medan den är otroligt lätt och livlig i farter över 100 km/h. Min bil har inga särskilda tillägg för styrningen och just nu sitter det bra friktionsdäck på bilen. Är det så styrningen fungerar?
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Låter som något är fel.

Dessutom om man konstruerar en styrning variabel så brukar ju motsatsen till det du beskriver vara det som eftersträvas.
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Känner inte igen beteendet. Bilen är inte spårkänslig eller lätt i styrningen alls. Tycker min styrning fungerar tvärtemot. Har dock M-sport och dubbdäck utan RFT, men inga styrtillbehör. Tror inte det är någon skillnad annat än själva ratten.

Har du RFT däck så kan det vara lite mysko. Mina sommardäck med rft är lite känsliga i hög fart.

//Anders

Jag har 16" LM-fälgar av något eftermarknadsfabrikat (de kom med bilen). På dessa sitter vinterdäck av friktionstyp. Jag vet inte hur jag bäst ska förklara styrningen, men den känns lätt, men direkt. Bilen i övrigt känns inte sladdrig.
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Kolla lufttrycket.. Jag hade en lite pyspunka ibak som fick bilen att kännas konstig innan lågt lufttryck varningen pep.

//Anders

Hej, nu har en mekaniker provkört bilen. Allt var i sin ordning och förklaringen var att det var vinterhjulen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.