AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.577

Min E65 tjuter vid vissa hastiger.

Id
9
IdrizE65
740D 2004
Jag har ett "problem" med min BMW 740D -04.
När jag kommer upp till ca 80km/h och sedan när jag ligger på 120km/h så tjuter det eller snarare piper det, det jobbiga är att det är pip som dock inte alla hör, det är då högfrekvent ljud misstänker jag. När jag ligger under 80km/h och över 130km/h så hörs inte det här pipet. Bilen för övrigt rullar hur jäkla fint som helst och har inga andra STORA problem med den förutom en baklucka som inte öppnas via knapparna enbart manuellt men om de har jag öppnat en annan tråd om.
Hur som helst visar bilen inga fel koder så jag undrar om ngn har haft samma problem som kan säga direkt vad det skulle kunna vara för ljud som uppstår.
Jag har provat med att stänga av AC menn det hjälper inte.
gr
1.036
groggyfroggy
Alpina D3 Biturbo e90
Land Rover Discovery LR3
Mercedes-Benz R280 CDI Optituning
Aerodynamiskt "pip" från a-stolpens list?

Är det en "vissling", eller mera ett "motortjut", "fläktpip" eller rem som skriker?

Jag gissar på aerodynamiken - kolla listerna runt A-, B-stolpe och kanske backspegelns inställning.

Mina gissningar - jag tyckte min 645 Ci visslande ganska mycket, fast över 150 km/h. På bana, såklart.
Id
9
IdrizE65
740D 2004
Njaa det känns nog mer som motor ljud än aerodonynamisk ljud. specielt i och ned det alltid under samma hastid typ 80-100 o sen 130 till 140km/h i timmen!
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Är det motorljud är det ju inte hastighetsberoende, mer troligt som Hr Grogg säger.
Kontrollera listers kondition runt rutor och taklucka.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.