|
|
|
|---|---|
|
Hej! Efter att ha spenderat flera timmars googlande, och diskussioner med en bilfirma så har jag fortfarande inte löst mitt problem. När jag köpte bilen satt det ett sportluftfilter på. Bytte givetvis ut det med ett nytt originalfilter och satte på luftburken. Den började då hacka när jag gav gas mellan 1500-2000 varv när den blev varm. Efter ett tag läste jag felkoder. Då var det kamaxelgivaren på avgassidan som var dålig. Den byttes naturligtvis. Men den hackar fortfarande. Och det blir värre för varje dag. Övrigt: Jag har testat att koppla ur LMM. Blir ingen skillnad. Den beter sig även rätt skumt. På filmen här har jag ingen gas, sticker iväg rätt bra på ettan och även tvåan, och då bottnar även nålen?! Länk | |
|
Gick den bra med sportfiltret och började strula när du bytte? Hur långt har den gått? Års modell? Köpt den nyligen? När du väl gasar drar den iväg som den ska på 1:an och 2:an och strular sedan i 3:an eller tolkar jag (bottnar nålen) fel? Vet du när stift är bytt? Batteriets kondition? Inga andra felkoder än kamaxelgivare avgassida? Blev det ingen skillnad på bortkopplad LMM bör den också vara kass. |
|
|
Jag har en LMM till din om du ska byta till vettig peng. Bara hör av dig om intresse finns för det. 073-8452362 |
|
|
Den gick bra med luftfiltret. Sen bytte jag till originalfilter då började den hacka. Detta var redan i oktober. Jag köpte den i september. Vet inte när stift är bytta stift. Batteriet är fräscht och inga andra felkoder nej. Om jag kopplade bort LMM och den inte gick bättre är det väl tecken på att den funkar som den ska? Var inne hos bilfirman igen och dom provkörde den, dom trodde att det var en spole. Så får pröva mig fram och se vilken det är! Mvh |
|
|
Tjena Danne. Patrik här(Jockes Oldman) När jag fick ditt problem förklarat för mig häromkvällen så tyckte jag det verkade som lambdakrångel, men nu så är jag nog inne på Clintans linje med LMM. Skulle nog prova med det. Vill du däremot testa med andra spolar så har jag det hemma, bara kör förbi, men då skulle jag nog peta i nya stift också. Vad händer om du sätter tillbakasportfiltret igen Kan ni ha "mosat" till någon slang/bälg? |
|
|
Hallå Patrik. Men om det är fel på LMM borde den inte sluta hacka när den är bortkopplad då? Jag drog loss minuskabeln en kvart, drog loss LMM och körde, men den hackade fortfarande. Hmm det vore skitbra! Den hackar fortfarande med sportluftfiltret. Bälgen såg hel ut. Var förbi Axma, han körde bilen och konstanterade att det var en tändspole. Så får helt enkelt pröva att byta ut dom :) |
|
|
Köp stift och kom förbi så byter vi dom och den tändspolen som är dålig. Imorgon kväll(Tisdag)är jag nog i garaget ändå så det går bra. Fortsätter det att bråka får man ta det därifrån. |
|
| Det blir skitbra. Svänger förbi imon kväll då! | |
| Bytte alla stift och en tändspole så nu går den kanon! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.