AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.239

Lambdasondsbyte M3 E36 3.2

Kommer byta lambdasonder på båda mina E36. Har beställt nya Bosch-sonder, lite OT är att jag först hittade de till bra pris på ebay.co.uk hos EuroCarParts, men de ville ha 20£ i frakt/sond, dvs 80£ för fyra sonder, galet! O trots att man mejlade o bad om ett humanare fraktpris så får man inget svar. Jäkligt irriterande när de går ut med fraktpris om 18£ på Länk sen när man vill lägga en "feting" order på massa grejer, då utanför ebay, så svarar de inte...Varning!
Iaf, nya sonder på ingång från Tyschklandt :). Frågan är kommer man åt att byta dessa utan att plocka bort grenrören? Plockar man de underifrån eller uppifrån? Om grenrören behöver tas bort så är tanken att "snygga" till de, dvs en mild blästring samt behandla de med nån värmeavledande yta, eller möjligen avgasbandage, tips på vad man bör göra o VEM som kan göra detta mottages gärna.
sc
609
scnitzermann
M3 E90 -09 Jerez schwarz
VW Polo 1.2 12V -04
Det går att byta dem underifrån när du tagit bort den stora plastpanelen undertill. Långa kablar på dessa som går förbi Hardyskivan och tillbaka. Ringnyckel att lossa med fungerade bäst då det blir trångt med lambdahylsan.

Det är olika längd på kablarna så se upp så du får rätt sonder. Jag köpte frn UK men kommer inte ihåg frn vem jag beställde då det var bra pris på frakten på dessa.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.