|
|
|
|---|---|
|
Jag kan enbart öppna min baklucka manuellt genom att vrida på nyckeln. Oftast räcker det att jag bara vrider nyckeln så öppnar den upp själv. Stäng knappen fungerar utan problem. Så den stänger själv då borde väl allt som har med hydraliken att göra fungera tycker man? Vad kan det vara för problem att jag ej kan öppna bakluckan med nyckeln? Det är JÄTTE irriterande att hela tiden behöva öppna genom att vrida i nyckeln. Är det ngt man kan fixa själv eller ska man behöva lämna in den? Jag är hemsk tacksam för alla svar!! | |
|
Hej. Har du några felkoder? Softclosemotorn ska ju rotera låspinnen när du trycker på knappen. Gör den det? Är luckan tung att öppna eller lyfter den sig av sig själv sen nånting? /Thomas |
|
| Inga felkoder vad ögat kan se men jag har inte provat att koppla den till ngn dator än. När jag trycker på knappen händer absolut inget alls. När jag väl vrider med nyckel o hjälper luckan första cm då går den helt upp av sig själv. | |
| Är det samma symptom när du använder knappen på fjärren, knappen till vänster om ratten oxå? Drar softclosemotorn ner luckan den sista biten när hydrualiken stänger luckan? | |
|
Japp samma sak händer när jag trycker på knappen till vänster om ratten, med andra ord absolut inget. Jo den stänger hela vägen och man hör hur låset drar när luckan stängs. JAg tänker kanske att det är olika säkringar som stänger luckan och som öppnar? Vad tror ni om detta? |
|
| Testat att lyfta ur säkring(arna) för softclose/hydraulöppningen, eller lyfta av polerna från batteriet i några minuter? Kan hjälpa för att återställa. | |
| Eller åk till bmw å få en riktig diagnos | |
|
Jag håller med WAN... Nåväl, frågan är om knapparna gör nåt. Om du trycker in nån av knapparna medan luckan åker uppåt, stannar den då? Det verkar ju konstigt att alla tre knappar är döda... Så frågan är ju om det är modulen eller "den inte helt gratis att byta kabelhärvan" som går från knappen på bakluckan. Kul sånt här... Min lucka sög i sig 20 kkr när BMW felsökte och bytte delar... |
|
|
Man skriver här för man vill lära sig om.en bil man älskar. Och kanske till o med sparar en liten slant på köpet. Klart mam kan göra de enkelt men varför det när det finns likasinnade som vänliga nog och lägger sin tid på att besvara mig. Hoppas jag bara kan återgällda alla snälla en vacker dag. |
|
|
Oj 20K låter inte alls roligt hade varit skönt o slippa det. Vad hade din för "symptom"? Ska "ge mig in den" till helgen så då får jag väl återkomma om vad jag kunde göra o vad jag gjorde om jag får rätt på den. |
|
|
Min lucka öppnades inte hela vägen, eller stängdes hela vägen så funktionen var irrationell. Min och WANs kommentar är berättigad när det gäller felkoder. BMW E65 är en bil fylld till bredden av sensorer och elektronik så att felsöka utan att kunna läsa ut felkoder är inte en bra idé. Man kommer inte att "lära" sig E65 utan felkodsläsare eller utan INPA/GT1 imho. |
|
|
Hej Edris Om du vill kolla lite själv på luckan så sitter styrboxen på hö. bakskärm kolla först om reläerna slår när du trycker på upp eller ner du känner eller hör . sedan har du en gränslägersbrytare som vet när luckan är uppe eller nere den sitter på hö. gångjärn den brukar gå sönder ( kolla om du har spänning där ) sedan har du en övertrycksventil ( svindyr ) som sitter på pumpmotorn som ska bryta om luckan fastnar eller kommer i kläm ( brukar fastna i brutet läge ) Kolla om du har spänning i kontakten Hoppas detta hjälper dig lite med felsökningen MVH Lasse |
|
| Tack så hjärtligt till alla svaren.. jag återkommer när allt e fixat om vad det var som var fel. | |
| Sitter en knapp i facket mellan sätena... | |
|
Är caset klart? Som sagt av johan 730Old; Sitter en knapp i facket mellan sätena... Längs fram ovanför mynt facket. Mvh Staffan Bruhn. |
|
| Caset är klart. Det var den knappen i facket mella stolarna som var boven :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.