AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
1.854

Behöver man vara rädd för en Italen importerad X5 E70 -08?

Fi
401
Filthee
*skrot* 528i Touring -97
*Skrot* 320D Touring -02
*såld* F31 320D xdrive -14
*såld* F11 520D xdrive -17
- F31 320D -14
Tja som rubriken lyder så har ajg spanat om och om igen på den italen importerade X5an på blocket för 200k.. Är det någon som kollat upp den?
Ska man tänka på något speciellt när det gäller importen?
och kan det bli svårt att sälja i framtiden om man köper?

MVH
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Många drar öronen åt sig när det kommer till importer, din fråga bekräftar det. Nu finns det visserligen massor av experter här på forumet som säger att det är helt riskfritt att köpa en import bara man gör det ena och det andra och si och så. Men de kommer inte utgöra majoriteten av köpare den dag du ska sälja, gemene man undviker importer. Till och med försäkringsbolag och många handlare gör det. Svensksåld är ett starkt argument. Sedan må den importerade bilen vara hur bra som helst, men det kommer inte underlätta för dig den dag du ska sälja.
Ingen av Volvos, vag eller BMWs märkeshandlare har varit intresserade av att byta in en import.
Personligen skulle det otroligt mkt till för att jag skulle köpa den, bra pris, löjligt bra... Bra spec o hängslen i svångrem på att allt är som det ska, men sannolikt skulle jag inte engagera mig i en import från Italien, inte för att jag inbillar mig att den är sämre utan för att det är en del tjafs med importer och det är svårare att sälja en import o begränsade möjligheter att byta in. Svensson i stugorna är matade med att all import är fusk - så är det såklart inte, men tror folk så så blir det sanningen oavsett och det blir problem.
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

BMWs märkeshandlare byter in PS-bilar från aukt tyska bmw handlare..
Men en *spaghetti* BMW är nog en helt annan femma:9
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.