|
|
|
|---|---|
|
Hejsan. Köpte en e30 i november som ja skulle ha som vinterbil. Men nu på senaste har den börjat krångla en massa. Började med att den bluddra/misstände en del när den var kall. Men då hjälpte det med nya stift, rotor o fördelarlock. Men nu går den knappt o köra alls. Den startar o går som vanligt, förutom att den går halvruttet när den är kall eftersom inte nån kallstartsventil verkar fungera (gissar jag på) Men oavsett om den är kall eller varm så dör den när jag ger på full gas, spelar ingen roll om ja har neutral i eller om ja försöker köra. Så bluddrar den till o klipper helt så händer det inget när ja gasar, bara poffar till lite varje gång ja rör pedalen. Varjar jag därimot långsamt så kommer ja upp till ca 5000rpm iaf men sen vill den bluddra till o dö igen. Känns dom att bränsle/luftblandningen är fel? Dålig LMM? Den vitröker också en heldel. Luktar bensin om avgaserna. Men den går fint på tomgång Har aldrig kört bmw förut så är inte så haj på alla givare osv hur allt fungerar. Bilen är en 320 87a med en motor från en 325a. Men det är original elsystem. En 325a med 320 elsystem. | |
| Är bensinpumpen frisk? | |
| Ja det bör den vara, då jag nyligen bytt den. För det verkade som det var den. Men blev inge skillnad med ny pump. Dock så låter nya pumpen väldigt illa. Den gamla började låta illa, därför ja bytte | |
|
tändspolen är lite misstänkt, du har ingen annan du kan prova med? FAF |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.