AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.442

Rostskyddsgaranti - Segeltorp eller Bollmora?

Har hittat två små rostprickar på backluckan under glaset på min E61 som jag tänkte försöka få fixat på garantin. Vilka är bäst av Segeltorp och Bollmora? Vill ju ha ett så bra resultat som möjligt.

MVH Jimmy
gt
2.766
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
RH Bil Södertälje
Ok? Lite mer info/erfarenheter av dom? Tar de BMW garantijobb?

MVH Jimmy
gt
2.766
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Ja de är auktoriserade och mycket bra en liten verkstad där det går att lösa problem
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Jag har lämnat min hos Bollmora 3 gånger och har varit nöjd efter varje gång.
He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
Jag skulle hålla mig borta från Bollmora så långt det bara går. Större klåpare är svårt att finna. Kanske BMW Solna kvalar in på samma nivå.

Det finns en på Lidingö som är tusen gånger bättre. Namnet kommer jag inte ihåg tyvärr.

Mvh/ Niclas
Alla BMW verkstäder har inte en egen lackfirma utan hänvisar oftast till en extern partner de samarbetar med. Så jag skulle kollat upp vilken verkstad som samarbetar med de olika verkstäderna.
Vilken färg har bilen? Är den svart brukar det bli svårt att misslyckas med lackeringen, rör det sig om bluewater eller liknande kan det vara lite svårare att få ett 100% resultat...
Bilen är Carbonsvart. Ja, det verkar inte helt lätt det här, vet inte om jag är så mkt klokare... *suck*
Tragiskt att man skall behöva hålla på så här för att få ett ordentligt jobb utfört, borde vara en självklarhet oavsett vilken BMW firma man lämnar till.

MVH Jimmy
Er
434
Erik__W
535i/5 M62B44 -97
530iM -02
325i Touring -89
BMW Segeltorp lämnar sina lackjobb till Bilia Södertälje. 330:n var inne på lack där på ett garantijobb och vi fick tillbaka bilen med två dammkorn på den omlackerade framskärmen, samt att man kunde känna var de hade blästrat och lagat rosten! Det var alltså amatörmässigt spacklat och slipat vid skadan. Tydligen är det "godkänt" med en massa dammkorn, så de erbjöd sig istället att polera bort defekterna.

Tänkte att detta kan vara bra att veta när man lämnar bilen dit. Gissningsvis var det en praktikant som jobbade på vår bil, men BMW själva är inte speciellt serviceminded heller!

edit: Det bristfälliga underarbetet var mer på insidan av skärmen, så det störde inte så mycket.
Ro
63
Rompa4302
X5 40d -17
Jag lämnade min 535d till Bollmora och är ypperst nöjd med jobbet, fläng ny lucka och ett skitfint lackjobb, tog 2dagar.

Kan starkt rekommendera dem!!

Jag är jävligt petnoga oxå, vilket jag såklart gjorde klart för dem innan dem fick nyckeln.

PW
125
PWR4FUN
M5 E60 -07 Facelift
320i -01
Firman som Heden här ovan nämner och som ligger på Lidingö kan var Frittes Billack. Jag behövde lacka om min 525:a E39 för några år sedan och bad om tips här på forumet. Blev då tipsad att anlita dem. Min bil var extremt fin i skicket och hade bara gått ca. 4.000 mil så jag var ytterst mån om att detta skulle bli bra. Visade dem bilen och förklarade detta för dem. Sade att jag gärna lägger till pengar om det kan förmå dom att göra ett bättre jobb än det man får för snålpengen som försäkringsbolagen ersätter med. Hämtade sedan bilen och kunde direkt se en nyansskillnad (blåmetallic), rinningar i lacken och innerskärmar som man satt ditt taffligt så att det glipade. Blev så förbaskat besviken så att denna pärla jag tänkt behålla länge såldes, enkom på grund av detta.
Alla kan ha bra och dåliga dagar, det är inte lätt att veta när dom infaller bara :-) Bollmora kan säkert vara bra, likaså andra, men att hitta den som gör just ditt jobb garanterat perfekt är nog inte lätt. Lycka till!
He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
Verkstaden jag tänkte på är denna:
Bilia Group Stockholm AB
f.d Blombergs Bilservice AB

2007 så lämnade iaf. de alla sina lackjobb till Frittes Billack som ligger i samma område som Blombergs.

Det är kanske så att BMW Bollmora har förbättrat sin kvalitet. Men problemet är att nivån var så fruktansvärt låg från början att det måste till ett smärre mirakel för att de ska kunna prestera lika bra som Frittes gjorde.

Mvh/ Niclas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.