|
|
|
|---|---|
|
Hej! Min far köpte en 730da F01 nyligen och dieselvärmaren på bilen verkar inte fungera? Man håller in "start" på kontrollen men inget händer? Batteriet i dosan verkar fungera då den lyser grönt när man trycker på "fläkt knappen" Eller kan det vara så att bilen och kontrollen tappat kodningen med varandra? / Emil | |
|
Nu har vi provat att via "idrive" starta värmaren inifrån bilen. Det verkar inte heller fungera? Eller ja kliman startar och det börjar surra utanför bilen. Dock ger det ingen värme? Två små fläkt symboler blinkar på displayen för klimatanläggningen? Men så vill jag minnas att det var även i tidiga E38 / E39 osv ? |
|
|
Värmarna är känsliga på batterinivån i bilen. Kör man endast korta sträckor eller att bilen har stått still ett tag, så går värmaren ej i gång. Jag har haft så på min 640 GC som stått två veckor. Fungerade inte igår utav den anledningen. Likaså om man kört endast korta sträckor. Har haft så på min nya X5 men efter en vända tor Uppsala-Sthlm så kom det mera kräm i batteriet och nu fungerar den klockrent. Kan även låta bil att starta om du har lite soppa i bilen. Testa! /Anders |
|
|
Håller med "med känsla" kan vara lågt batteri. Annars upptäckte jag i min instruktionsbok att är det över 15 grader så kyler den, under 15 värmer den ( men gissar att ni testat utomhus nu). Osäker på om vi har samma kontroll men på min dosa måste jag först trycka on och sedan på start. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.